Zetor Forterra HD


Najsilniejsze i najlepiej wyposażone ciągniki w ofercie Zetor


Silnik

Nowa seria Forterra HD wyposażona jest w ekonomiczny, 16-zaworowy, czterocylindrowy silnik Zetor z bardzo małym znamionowym zużyciem paliwa (stosowany już w modelu HSX), dzięki któremu wyprzedza konkurencję. Forterra HD 150 posiada pompę wtrysku paliwa ze sterowaniem elektronicznym. W przeciwieństwie do starowania mechanicznego, sterowanie elektroniczne zmniejsza zużycie paliwa i optymalizuje moment obrotowy.

Kabina

Dużą innowacją w ciągnikach serii Forterra HD jest ergonomiczny, uniwersalny panel sterowania. Umieszczony z prawej strony kabiny zapewnia, że kierowca ma wygodny dostęp do wszystkich funkcji – od sterowania hydrauliką do aktywacji automatycznego zakręcania w terenie. Wszystko jest intuicyjne i łatwe w obsłudze.

Osie

W celu uzyskania większej obciążalności obudowa napędu została wzmocniona, a tylna oś została wydłużona o 226 mm zwiększając rozstaw kół z 1800 do 2000 mm. Ciągnik jest cięższy, bardziej stabilny i przenosi większe obciążenia na trzypunktowym zaczepie. Przednia oś napędowa posiada blokowany w 100% mechanizm różnicowy. Opcjonalna, amortyzowana, wielowahaczowa oś przednia w połączeniu z amortyzowaną kabiną dają bardzo wysoki komfort użytkowania. Zwiększenie rozstawu osi do 2700 mm zapewnia doskonały rozkład masy i tym samym większą stabilność potrzebną dla skuteczniejszej pracy.

Układ hydrauliczny

Pomocniczy czteroczęściowy rozdzielacz ze sterowaniem elektrycznym i hydraulicznym jest kolejną innowacją. W połączeniu z zaczepem kategorii III oferuje szeroki wybór dostępnego osprzętu. W celu uproszczenia prac polowych ciągnik wyposażony jest w automatyczne zakręcanie w terenie.

WOM

W celu skuteczniejszego korzystania z osprzętu, moc przenoszona przez przedni WOM została zwiększona do 90 kW. Sprzęgło tylnego WOM wyposażone jest w zwrotne sterowanie przyspieszeniem. Zapewnia to łatwiejsze i wygodniejsze startowanie, a sprzęgło jest mniej 130 obciążone mechanicznie.


Model 130 140 150
Motor
Typ Stage III B Zetor 1506 Zetor 1606 Zetor 1716
Moc znamionowa (2000/25/EC) (kW / HP) 93 / 127 100 / 136 108 / 147
Obroty znamionowe (1/min) 2,200
Liczba zaworów 16
Liczba cylindrów 4
Ssanie
turbodoładowany
Średnica/skok cylindra (mm) 105 / 120
Pojemność skokowa (cm³) 4,156
Maks. mom. obr.. (2000/25/WE)
Rez. mom. (ECE R24) (Nm / %)
551 / 41 581 / 38 589 / 30
Power Shuttle
Typ wielotarczowe sprzęgło mokre
Sterowanie elektrohydrauliczne
Skrzynia biegów
Typ mechaniczna z trzystopniowym Powershift, dwutarczowe
sprzęgło z mokrymi tarczami Power Shuttle
Power Shuttle pod obciążeniem, przy prędkości do 10 km/h
Zmiana biegu całkowicie synchronizowana
Ilość przełożeń
(naprzód/wstecz)
30 / 30
Prędkość (km/hod.) 40
WOM
Typ niezależne wielotarczowe sprzęgło WOM

Prędkość obr. tylnego WOM (obr/min)
540/540E/1000/1000E,
opcjonalnie 540/1000 zależna
Prędkość obr. przedniego WOM (obr/min) 1 000
Przedni WOM przeniesienie mocy do 90 kW
Hydraulika
Typ elektronika Bosch z Zetor HitchTronic, 2 siłowniki pomocnicze
Trzypunktowy układ zawieszenia kategorie III
Sterowanie elektrohydrauliczne
Nośność na końcu dźwigni dolnych (kN) maks. 85
Ciśnienie robocze (MPa) 20+0,2
Wydatek pompy hydraulicznej (l / min) 85 / 120 (opcjonalnie zębata/osiowa)
Szybkozłączki hydrauliczne 8+1
System zaczepu zaczep przesuwny CBM
Kabina
Poziom hałasu (dB(A)) maks. 76
Dach z oknem w standardzie
Cyfrowa deska rozdzielcza w standardzie
Pozostałe dane techniczne
Układ napędowy Napęd na 4 koła
Układ kierowniczy Hydrostatyczny
Napęd osi przedniej z blokadą 100%
Hamulce kół przednich mocowane do przedniej osi napędowej przez sprzęgło
hydrauliczne
Hamulce przyczepy pneumatyczne hamulce przyczepy 2+1
Zbiornik paliwa (l) 220
Wymiary i masy
Rozstaw osi (mm) 2 720
Rozst. kół osi przedn. 1 800 – 2 200
Rozst. kół osi tylnej (mm) 1 800 – 2 000
Długość bez zawieszenia obciążenia (mm) 5 235
Wysokość do górnej krawędzi rury wydechowej (mm) 2 842
Masa własna* (kg) 4 800–5 500
DMC kg 8 500
Opony przednie 380 / 85 R24 (14.9 R24) felgi spawane
Opony tylne   460 / 85 R38 (18,4 R38) felgi spawane
POZOSTAŁE WYPOSAŻENIE OPCJONALNE

  • przedni TUZ
  • przedni WOM
  • przednie i tylne obciążniki
  • radioodtwarzacz
  • dolna listwa zaczepowa/Piton-Fix/Hitch
  • koło przód 13,6R24 do 540/65R24
  • koła tył 16,9×38 do 650/65R38
  • dynamicze/nastawne błotniki
  • amortyzowana kabina
  • amortyzowana oś przednia
  • skórzana kierownica
OPCJE KABIN

KABINA CLASSIC-AC

  • siedzenie komfortowe mechaniczne
  • regulowana kierownica
  • dodatkowe reflektory przednie
  • podgrzewana tylna szyba i lusterka
  • fotel pasażera z pasem bezpieczeństwa

KABINA CLASSIC

  • to co w CLASSIC-AC + klimatyzacja

KABINA LUX

  • CLASSIC + instalacja radiowa + komfortowe siedzenie pneumatyczne


* Bez obciążników przednich i tylnych