Przyczepy belowe i leśne PRONAR

PRONAR T022


Niezawodna, bezawaryjna i bardzo uniwersalna platformowa przyczepa PRONAR T022. Doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu  bel słomy i sianokiszonki,  palet i europalet. Niska konstrukcja z płaskimi rantami ułatwia załadunek i nie uszkadza zafoliowanych bel, zwiększając znacznie funkcjonalność przyczepy. Można regulować długość platformy ładunkowej i dopasować długość ładunkową do parametrów ładunku. Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 11000 (kg)
Dopuszczalna masa całkowita: 10000 [kg]
Ładowność: 7360 [kg]
Masa własna: 2640 [kg]
Powierzchnia ładunkowa: 16,4 (17,7*) [m 2]
Długość platformy ładunkowej: 6740 (7270) [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej **: 2435 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość***/szerokość/ wysokość) 9135/2500/2780 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1680 [mm]
Grubość blachy podłogi: 3 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1100 [mm]
Rozstaw kół: 1730 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 400/60-15,5
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 62,5/45,9 [KM/kW]

*Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
**Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
***Ze schowaną ramą tylną

Wyposażenie standardowe:

  • Platforma ładunkowa z płaskimi rantami bocznymi
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
  • Rodzaj dyszla: dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Rodzaj podpory dyszla: nożycowa hydrauliczna
  • Drabinki oporowe: przednia i tylna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa lub jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna alternatywnie
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach


Opcjonalnie na życzenie klienta montowane są:

  • Zaczep dyszla: sztywny z okiem 40mm
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40 mm
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna )
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezpieczającym
  • Tylny zaczep manualny, sztywny ( D=44kN )*
  • Koło zapasowe luzem
  • Koła z ogumieniem 360/65-16
  • Plastikowe błotniki kół tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
  • Skrzynka narzędziowa
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców

* zaczep nie spełnia wymaganej siły uciągu do normalnego transportowania drugiej przyczepy, przyczepa nie jest przeznaczona do holowania drugiej przyczepy wg dokumentacji homologacyjnej


PRONAR T023


Niezawodna, bezawaryjna i bardzo uniwersalna przyczepa platformowa. Przyczepa PRONAR T023 doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu bel słomy i sianokiszonki, palet i europalet. Można regulować długość platformy ładunkowej i dopasować długość ładunkową do parametrów ładunku. Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych. Składane drabinki z przodu i z tyłu przyczepy zabezpieczają ładunek i zapewniają jego właściwe zamocowanie podczas transportu.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 16000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 15000 [kg]
Ładowność: 11300 [kg]
Masa własna: 3700 [kg]
Powierzchnia ładunkowa: 24 (26,2*) [m 2]
Długość platformy ładunkowej: 9695 [mm]
Długość powierzchni ładunkowej: 9880 (10770*) [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej: 2435** [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 11995***/2500/2780 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej): 1680 [mm]
Grubość blachy podłogi: 3 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1100 [mm]
Rozstaw kół: 1730 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 400/60-15,5
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 83,2/61 [KM/kW]
 * Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę

** Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
*** Długość ze schowaną ramą tylną


Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Tylne wyjścia hamulców pneumatycznych do drugiej przyczepy
  • Tylny zaczep manualny, sztywny*
  • Boczne zabezpieczenie najazdowe wg 89/297/EWG
  • Skrzynka narzędziowa
  • Plastikowe błotniki kół przednich i tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Zespół wciągarki koła zapasowego
  • Instalacja hamulcowa kombinowana (instalacja pneumatyczna + hydrauliczna)
  • Koła z ogumieniem 360/65-16
  • Koło zapasowe (luzem) 400/60-15.5
  • Koło zapasowe (luzem) 360/65-16


PRONAR T024

Uniwersalna przyczepa platformowa PRONAR T024 doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu bel słomy i sianokiszonki, palet i europalet. Zawieszenie typu tandem gwarantuje łatwe poruszanie się po trudnym terenie i oraz manewrowanie na grząskim polu. Niska konstrukcja z płaskimi rantami ułatwia załadunek i nie uszkadza zafoliowanych bel zwiększając tym samym funkcjonalność przyczepy. Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych. Składane drabinki z przodu i z tyłu przyczepy zabezpieczają ładunek i zapewniają jego właściwe zamocowanie podczas transportu.

1 Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 13000 (kg)
2 Dopuszczalna masa całkowita: 12000 [kg]
3 Ładowność: 8900 [kg]
4 Masa własna: 3100 [kg]
5 Powierzchnia ładunkowa: 17,4 [m 2]
6 Długość platformy ładunkowej: 7170 [mm]
7 Szerokość powierzchni ładunkowej *: 2435 [mm]
8 Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 9290/2500/2750 [mm]
9 Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1680 [mm]
10 Grubość blachy podłogi: 3 [mm]
11 Wysokość platformy od podłoża: 1110 [mm]
12 Rozstaw kół: 1750 [mm]
13 Zawieszenie: Tandem-resory paraboliczne
14 Obciążenie oka dyszla 1925 [kg]
15 Rozmiar ogumienia: 15,0/70-18TL
16 Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
17 Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 62,5/45,9 [KM/kW]

*Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET

Wyposażenie standardowe:

  • Platforma ładunkowa z płaskimi rantami bocznymi
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
  • Rodzaj dyszla: dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Rodzaj podpory dyszla: nożycowa hydrauliczna
  • Drabinki oporowe: przednia i tylna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa lub jednoprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach


Wyposażenie opcjonalne:

  • Zaczep dyszla: sztywny z okiem 40mm
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna )
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezpieczającym i regulatorem siły hamowania
  • Tylny zaczep manualny, sztywny *
  • Koło zapasowe luzem
  • Koła z ogumieniem 500/50-17
  • Koła z ogumieniem 385/55 R22,5RE
  • Koła z ogumieniem 385/55 R22,5
  • Plastikowe błotniki kół tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
  • Skrzynka narzędziowa

* zaczep nie spełnia wymaganej siły uciągu do normalnego transportowania drugiej przyczepy, przyczepa nie jest przeznaczona do holowania drugiej przyczepy wg dokumentacji homologacyjnej


PRONAR T025


Niezawodna, bezawaryjna i bardzo uniwersalna przyczepa platformowa. Doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu  bel słomy i sianokiszonki,  palet i europalet. Przyczepa Pronar T025 to dwuosiowa, niska konstrukcja z płaskimi rantami, co ułatwia załadunek i gwarantuje brak uszkodzeń zafoliowanych bel zwiększając tym samym funkcjonalność przyczepy.  Można regulować długość platformy ładunkowej i dopasować długość ładunkową do parametrów ładunku. Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 13000 (kg)
Dopuszczalna masa całkowita: 12000 [kg]
Ładowność: 9040 [kg]
Masa własna: 2960 [kg]
Powierzchnia ładunkowa: 16,4 (17,7*) [m 2]
Długość platformy ładunkowej: 6495 [mm]
Długość powierzchni ładunkowej: 6740 (7270*) [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej **: 2435 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość***/szerokość/ wysokość) 9135/2500/2860 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1680 [mm]
Grubość blachy podłogi: 3 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1180 [mm]
Rozstaw kół: 1820 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 500/50-17
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 72,8/53,5 [KM/kW]

*Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
**Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
***Ze schowaną ramą tylną

Wyposażenie standardowe:

  • Platforma ładunkowa z płaskimi rantami bocznymi
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
  • Rodzaj dyszla: dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Rodzaj podpory dyszla: nożycowa hydrauliczna
  • Drabinki oporowe: przednia i tylna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa lub jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna alternatywnie
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach


Opcjonalnie na życzenie klienta montowane są:

  • Zaczep dyszla: sztywny z okiem 40mm
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna )
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezpieczającym
  • Tylny zaczep manualny, sztywny ( D=44kN )**
  • Koło zapasowe luzem
  • Koła z ogumieniem 520/50-17
  • Plastikowe błotniki kół tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
  • Skrzynka narzędziowa
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców

* zaczep nie spełnia wymaganej siły uciągu do normalnego transportowania drugiej przyczepy, przyczepa nie jest przeznaczona do holowania drugiej przyczepy wg dokumentacji homologacyjnej


PRONAR T026


Niezawodna, bezawaryjna i bardzo uniwersalna przyczepa platformowa. Przyczepa PRONAR T026 doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu bel słomy i sianokiszonki, palet i europalet. Można regulować długość platformy ładunkowej i dopasować długość ładunkową do parametrów ładunku. Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych. Składane drabinki z przodu i z tyłu przyczepy zabezpieczają ładunek i zapewniają jego właściwe zamocowanie podczas transportu.

Dane techniczne wersji standard
Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 19000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 18000 [kg]
Ładowność: 13720 [kg]
Masa własna: 4280 [kg]
Powierzchnia ładunkowa: 24 (26,2*) [m 2]
Długość platformy ładunkowej: 9695 [mm]
Długość powierzchni ładunkowej: 9880 (10770*) [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej: 2435** [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 11995***/2500/2860 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej): 1680 [mm]
Grubość blachy podłogi: 3 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1180 [mm]
Rozstaw kół: 1820 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 500/50-17
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 93,6/68,8 [KM/kW]

* Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
** Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
*** Długość ze schowaną ramą tylną

Wyposażenie standardowe

  • Platforma ładunkowa z plaskimi rantami bocznymi
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili otwartych
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Drabinki oporowe: przednia i tylna
  • Regulowana rama tylna przedłużająca powierzchnię ładunkową
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa lub dwuprzewodowa lub hydrauliczna
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi obrysówkami
  • Tylne zabezpieczenie najazdowe wg 70/221/EWG z lampami i miejscem na tablice rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach


Wyposażenie opcjonalne:

  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Tylny zaczep manualny, sztywny*
  • Boczne zabezpieczenie najazdowe wg 89/297/EWG
  • Skrzynka narzędziowa
  • Plastikowe błotniki kół przednich i tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Zespół wciągarki koła zapasowego
  • Instalacja hamulcowa kombinowana (pneumatyczna 2 przewodowa + hydrauliczna)
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezp. i regulatorem siły hamowania )
  • Koła z ogumieniem 520/50-17
  • Koło zapasowe (luzem) 500/50-17
  • Koło zapasowe (luzem) 520/50-17
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

* zaczep nie spełnia wymaganej siły uciągu do normalnego transportowania drugiej przyczepy, przyczepa nie jest przeznaczona do holowania drugiej przyczepy wg dokumnetacji homologacyjnej


PRONAR T022M


Niezawodna, bezawaryjna i bardzo uniwersalna przyczepa  platformowa. Doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu  bel słomy i sianokiszonki,  palet i europalet. W zmodernizowanej wersji przyczepy Pronar T022 –  Pronar T022M używa się wzmocnionych płyt podłogowych  o grubości 4 mm. Można regulować długość platformy ładunkowej i dopasować długość ładunkową do parametrów ładunku. Platforma wykonana jest z wykorzystaniem tylko jednej spoiny centralnej, co ma znaczący wpływ na likwidację ognisk korozji.  Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 11000 (kg)
Dopuszczalna masa całkowita: 10000 [kg]
Ładowność: 7360 [kg]
Masa własna: 2640 [kg]
Powierzchnia ładunkowa: 16,4 (17,7*) [m 2]
Długość platformy ładunkowej: 6495 [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej (z rantami/bez rantów) 2517/2410 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 9135/2550/2830 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1680 [mm]
Grubość blachy podłogi: 4 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1150 [mm]
Rozstaw kół: 1730 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla 1925 [kg]
Rozmiar ogumienia: 400/60-15,5
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 67,6/49,7 [KM/kW]

*Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
**Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowanej do transportu EUROPALET
***Ze schowaną ramą tylną

Wyposażenie standardowe:

  • Platforma ładunkowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
  • Wzmocniona płyta platformy ładunkowej
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
  • Rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
  • Platforma załadowcza z wyprofilowanymi rantami bocznymi
  • Rodzaj dyszla: dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Rodzaj podpory dyszla: nożycowa hydrauliczna
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach platformy
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach


Opcjonalnie na życzenie klienta montowane są:

  • Rodzaj zaczepu dyszla: sztywny z okiem 40mm
  • Tylny zaczep manualny, sztywny
  • Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna )
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezpieczającym)
  • Dwa urządzenia z zapadką do zwijania pasów lub lin zabezpieczających ładunek
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach: przednia i tylna z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
  • Plastikowe błotniki kół tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Koło zapasowe luzem
  • Skrzynka narzędziowa
  • Koła z ogumieniem 360/65-16
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR T023M


Niezawodna, bezawaryjna i bardzo uniwersalna platformowa przyczepa PRONAR T023M. Doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu bel słomy i sianokiszonki, palet i europalet. W zmodernizowanej wersji przyczepy Pronar T023 – Pronar T023M używa się wzmocnionych płyt podłogowych o grubości 4 mm. Można regulować długość platformy ładunkowej i dopasować długość ładunkową do parametrów ładunku. Platforma wykonana jest z wykorzystaniem tylko jednej spoiny centralnej, co ma znaczący wpływ na likwidację ognisk korozji. Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 16000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 15000 [kg]
Ładowność: 11300 [kg]
Masa własna: 3700 [kg]
Powierzchnia ładunkowa: 24 (26,2*) [m 2]
Długość platformy ładunkowej: 9695 [mm]
Długość powierzchni ładunkowej: 9880 (10770*) [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej (z rantami/bez rantów): 2517/2410** [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 11995***/2550/2830 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej): 1680 [mm]
Grubość blachy podłogi: 4 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1150 [mm]
Rozstaw kół: 1730 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 400/60-15,5
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]


















* Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
** Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
*** Długość ze schowaną ramą tylną


Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Skrzynka narzędziowa
  • Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
  • Dwa urządzenia z zapadką do zwijania pasów lub lin zabezpieczających ładunek
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna, z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
  • Tylne wyjścia hamulców pneumatycznych do drugiej przyczepy
  • Tylny zaczep manualny, sztywny*
  • Plastikowe błotniki kół przednich i tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Zespół wciągarki koła zapasowego
  • Instalacja hamulcowa kombinowana (instalacja pneumatyczna + hydrauliczna)
  • Koła z ogumieniem 360/65-16
  • Koło zapasowe (luzem) 400/60-15,5
  • Koło zapasowe (luzem) 360/65-16


PRONAR T024M


Uniwersalna przyczepa platformowa PRONAR T024M doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu bel słomy i sianokiszonki, palet i europalet. Zawieszenie typu tandem gwarantuje łatwe poruszanie się po trudnym terenie i oraz manewrowanie na grząskim polu. Niska konstrukcja z płaskimi rantami ułatwia załadunek i nie uszkadza zafoliowanych bel zwiększając tym samym funkcjonalność przyczepy. Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych. Do produkcji T024M używa się wzmocnionych płyt podłogowych o grubości 4mm. Przyczepa T024M nie jest spawana na rantach bocznych co poza poprawą wyglądu przyczepy ma znaczący wpływ na likwidację ognisk korozji.

1 Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 13000 (kg)
2 Dopuszczalna masa całkowita: 12000 [kg]
3 Ładowność: 8700 [kg]
4 Masa własna: 3300 [kg]
5 Powierzchnia ładunkowa: 17,4 [m 2]
6 Długość platformy ładunkowej: 7170 [mm]
7 Szerokość powierzchni ładunkowej (z rantami/bez rantów) 2517/2410* [mm]
8 Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 9290/2550/2740 [mm]
9 Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1680 [mm]
10 Grubość blachy podłogi: 4 [mm]
11 Wysokość platformy od podłoża: 1060 [mm]
12 Rozstaw kół: 1820 [mm]
13 Zawieszenie: Tandem-resory paraboliczne
14 Obciążenie oka dyszla 1925 [kg]
15 Rozmiar ogumienia: 15,0/70-18
16 Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
17 Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 62,5/45,9 [KM/kW]

*Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET

Wyposażenie standardowe:

  • Platforma podłogowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
  • Wzmocniona płyta platformy ładunkowej
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
  • Rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
  • Rodzaj dyszla: dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Rodzaj podpory dyszla: nożycowa hydrauliczna
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach platformy
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa lub dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach


Wyposażenie opcjonalne:

  • Rodzaj zaczepu dyszla: sztywny z okiem 40mm
  • Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm
  • Tylny zaczep manualny, sztywny *
  • Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna )
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezpieczającym i regulatorem siły hamowania)
  • Dwa urządzenia z zapadką do zwijania pasów lub lin zabezpieczających ładunek
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach: przednia i tylna z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
  • Plastikowe błotniki kół tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Koło zapasowe luzem
  • Skrzynka narzędziowa

PRONAR T025M


Niezawodna, bezawaryjna i bardzo uniwersalna przyczepa platformowa. Doskonale sprawdza się w transporcie ładunków objętościowych, wymagających dużych, prostych powierzchni, głównie do przewozu  bel słomy i sianokiszonki,  palet i europalet. W zmodernizowanej wersji  przyczepy Pronar T025 – Pronar T025M używa się wzmocnionych płyt podłogowych  o grubości 4 mm. Platforma wykonana jest z wykorzystaniem tylko jednej spoiny centralnej, co ma znaczący wpływ na likwidację ognisk korozji.  Można regulować długość platformy ładunkowej i dopasować długość ładunkową do parametrów ładunku. Odpowiednie pokrycie malarskie wysokiej jakości lakierami chemoutwardzalnymi zapewnia ochronę przed korozją. Dłuższą żywotność pojazdu zapewnia stabilne i mocne zawieszenie na resorach parabolicznych.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 13000 (kg)
Dopuszczalna masa całkowita: 12000 [kg]
Ładowność: 9040 [kg]
Masa własna: 2960 [kg]
Powierzchnia ładunkowa: 16,4 (17,7*) [m 2]
Długość platformy ładunkowej: 6495 [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej (z rantami/bez rantów) 2517/2410 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 9135/2550/2860 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1680 [mm]
Grubość blachy podłogi: 4 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1180 [mm]
Rozstaw kół: 1820 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 500/50-17
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 72,8/53,5 [KM/kW]

*Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
**Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowanej do transportu EUROPALET
***Ze schowaną ramą tylną

Wyposażenie standardowe:

  • Platforma ładunkowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
  • Wzmocniona płyta platformy ładunkowej
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
  • Rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
  • Platforma załadowcza z wyprofilowanymi rantami bocznymi
  • Rodzaj dyszla: dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Rodzaj podpory dyszla: nożycowa hydrauliczna
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach platformy
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach


Opcjonalnie na życzenie klienta montowane są:

  • Rodzaj zaczepu dyszla: sztywny z okiem 40mm
  • Tylny zaczep manualny, sztywny
  • Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna )
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezpieczającym)
  • Dwa urządzenia z zapadką do zwijania pasów lub lin zabezpieczających ładunek
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach: przednia i tylna z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
  • Plastikowe błotniki kół tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Koło zapasowe luzem
  • Skrzynka narzędziowa
  • Koła z ogumieniem 520/50-17
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR T026M


Uniwersalna trzyosiowa przyczepa do przewozu bel PRONAR T026M o dopuszczalnej masie całkowitej 18t. Przednia oś skręcana na obrotnicy oraz regulowana długość powierzchni ładunkowej znacząco zwiększa jej funkcjonalność. Wzmocniona płyta podłogowa o grubości 4 mm jest bardzo wytrzymała na odkształcenia przez co przyczepa ta może być wykorzystywana nie tylko w rolnictwie ale i do transportu europalet. Zastosowanie tylko jednej spoiny centralnej na platformie poprawia właściwości estetyczne, użytkowe i trwałość przyczepy. Wyprofilowane, zaokrąglone ranty platformy załadowczej zabezpieczają ładunek przed niekontrolowanym przesunięciem i nie powodują uszkodzeń bel owiniętych folią. Dwa urządzenia z zapadką do zwijania pasów lub lin zabezpieczają ładunek. Można wybrać spośród dwóch systemów mocowania drabinek oporowych: klasycznego jednopunktowego lub ulepszonego dwupunktowego systemu dającego możliwość rezygnacji z cięgien podtrzymujących. Przyczepa ta jest przystosowana do dodatkowego montażu bocznych zabezpieczeń najazdowych, pojemnej skrzynki narzędziowej oraz tylnego zabezpieczenia najazdowego zintegrowanego z tylnym oświetleniem, zgodnie z dyrektywą UE.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 19000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 18000 [kg]
Ładowność: 13720 [kg]
Masa własna: 4280 [kg]
Powierzchnia ładunkowa: 24 (26,2*) [m 2]
Długość platformy ładunkowej: 9695 [mm]
Długość powierzchni ładunkowej: 9880 (10770*) [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej (z rantami/bez rantów): 2517/2410** [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 11995***/2550/2860 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej): 1680 [mm]
Grubość blachy podłogi: 4 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1180 [mm]
Rozstaw kół: 1820 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 500/50/17
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 93,6/68,8 [KM/kW]

* Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
** Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
*** Długość ze schowaną ramą tylną

Wyposażenie standardowe:

  • Platforma podłogowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
  • Wzmocniona płyta platformy ładunkowej
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili otwartych i zamkniętych
  • Rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna
  • Regulowana rama tylna przedłużająca powierzchnię ładunkową
  • Śruby dociskowe ustalające ramę przedłużającą
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach platformy
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa lub dwuprzewodowa lub hydrauliczna
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
    Tylne zabezpieczenie najazdowe wg 70/221/EWGz lampami i miejscem na tablice rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach


Wyposażenie opcjonalne:

  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Skrzynka narzędziowa
  • Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
  • Dwa urządzenia z zapadką do zwijania pasów lub lin zabezpieczających ładunek
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna, z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
  • Tylny zaczep manualny, sztywny*
  • Plastikowe błotniki kół przednich i tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Zespół wciągarki koła zapasowego
  • Instalacja hamulcowa kombinowana (instalacja pneumatyczna dwuprzewodowa + hydrauliczna)
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezp. i regulatorem siły hamowania )
  • Koła z ogumieniem 520/50-17
  • Koło zapasowe (luzem) 500/50-17 14PR
  • Koło zapasowe (luzem) 520/50-17
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

* zaczep nie spełnia wymaganej siły uciągu do normalnego transportowania drugiej przyczepy, przyczepa nie jest przeznaczona do holowania drugiej przyczepy wg dokumnetacji homologacyjnej


PRONAR T025KM

Przyczepa PRONAR T025KM to uniwersalny produkt, przeznaczony głównie do przewozu bel lub kostek słomy lub siana oraz ładunków na paletach lub w skrzynio-paletach. Dzięki możliwości szybkiego zamontowania specjalnych sztywnych kłonic możliwy jest transport pociętego lub dłużycowego drewna oraz innych materiałów dłużycowych, które potrzebują dodatkowego tylnego i przedniego lub bocznego zabezpieczenia. Duża powierzchnia ładunkowa przyczepy i jej optymalna ładowność dają możliwość transportu szerokiego wachlarza różnych materiałów i wykorzystania przyczepy nie tylko w rolnictwie.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita

13000

(kg)

Dopuszczalna masa całkowita:

12000

[kg]

Ładowność:

8890

[kg]

Masa własna:

3110

[kg]

Powierzchnia ładunkowa: 16,4 (17,7*) [m 2]
Długość platformy ładunkowej: 6495 [mm]
Długość powierzchni ładunkowej : 6740 (7270*) [mm]
Szerokość pow. ładunkowej ( z rantami / bez rantów **) 2517/2410 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość***/szerokość/ wysokość) 9135/2550/2860 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1680 [mm]
Grubość blachy podłogi: 4 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1180 [mm]
Rozstaw kół: 1820 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 500/50-17
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 72,8/53,5 [KM/kW]

* Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
** Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
*** Ze schowaną ramą tylną

T025KM Wyposażenie standardowe:

  • Platforma ładunkowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
  • Wzmocniona płyta platformy ładunkowej wyposażona z przodu, z tyłu i na bokach w gniazda do montażu kłonic
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili otwartych i zamkniętych
  • Rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
  • Platforma załadowcza z wyprofilowanymi rantami bocznymi
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, do transportu bel, przednia i tylna
  • Regulowana rama tylna przedłużająca powierzchnię ładunkową
  • Śruby dociskowe ustalające ramę przedłużającą
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach platformy
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach


T025KM Wyposażenie dodatkowe ( opcjonalne ) :

  • Kłonice przednie i tylne, po cztery sztuki do transportu drewna zamiast drabinek oporowych do transportu bel **
  • Kłonice przednie, tylne, po 4 sztuki i boczne po 4 sztuki do transportu drewna zamiast drabinek oporowych do transportu bel **
  • Kłonice przednie i tylne po cztery sztuki do transportu drewna dodatkowo do drabinek oporowych do transportu bel **
  • Kłonice przednie, tylne po 4 sztuki i boczne po 4 sztuki do transportu drewna dodatkowo do drabinek oporowych do transportu bel **
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Skrzynia narzędziowa
  • Plastikowe błotniki kół przednich i tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Boczne zabezpieczenie najazdowe wg 89/297/EWG
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna )
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezpieczającym )
  • Tylne wyjście hamulców II-przewodowych pneumatycznych do drugiej przyczepy
  • Tylny zaczep manualny, sztywny ( ograniczenia techniczne,   D=44kN )*
  • Dwa urządzenia z zapadką, z przodu, do zwijania pasów lub lin zabezpieczających bele
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach: przednia i tylna z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
  • Tylne wyjście hamulców II-przewodowych pneumatycznych do drugiej przyczepy
  • Koła z ogumieniem 520/50-17
  • Koło zapasowe (rozmiar 500/50-17 lub 520/50-17)  – montaż pod ramą przyczepy (zastosowanie wciągarki),
  • Koło zapasowe luzem (rozmiar 500/50-17 lub 520/50-17)
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

 

*) zaczep nie spełnia wymaganej siły uciągu do normalnego transportowania drugiej przyczepy, przyczepa nie jest przeznaczona do holowania drugiej przyczepy wg dokumentacji homologacyjnej

**) Kłonice wyposażone w haki do mocowania pasów spinających, wysokość kłonic 1200 mm, szerokość powierzchni ładunkowej pomiędzy kłonicami 2324 mm


PRONAR T026KM


Przyczepa PRONAR T026KM to uniwersalny produkt, przeznaczony głównie do przewozu bel lub kostek słomy lub siana oraz ładunków na paletach lub w skrzynio-paletach. Dzięki możliwości szybkiego zamontowania specjalnych sztywnych kłonic możliwy jest transport pociętego lub dłużycowego drewna oraz innych materiałów dłużycowych, które potrzebują dodatkowego tylnego i przedniego lub bocznego zabezpieczenia. Duża powierzchnia ładunkowa przyczepy i jej optymalna ładowność dają możliwość transportu szerokiego wachlarza różnych materiałów i wykorzystania przyczepy nie tylko w rolnictwie.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita

19000

(kg)

Dopuszczalna masa całkowita:

18000

[kg]

Ładowność:

13470

[kg]

Masa własna:

4530*

[kg]

Powierzchnia ładunkowa:

24 (26,2**)

[m 2]

Długość platformy ładunkowej:

9695

[mm]

Długość powierzchni ładunkowej:

9880 (10770*)

[mm]

Szerokość pow. ładunkowej ( z rantami / bez rantów ***)

2517/2410

[mm]

Wymiary gabarytowe (długość****/szerokość/ wysokość)

11995/2550/2860

[mm]

Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej)

1680

[mm]

Grubość blachy podłogi:

4

[mm]

Wysokość platformy od podłoża:

1180

[mm]

Rozstaw kół:

1820

[mm]

Zawieszenie:

resory paraboliczne

Rozmiar ogumienia:

500/50-17

Prędkość konstrukcyjna:

40

[km/h]

Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika:

93,6/68,8

[KM/kW]

* Masa własna przyczepy wyposażonej w kłonice przednie i tylne zamiast drabinek oporowych do transportu bel – 4802 kg
** Z wysuniętą ramą tylną przedłużającą platformę
*** Szerokość skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
**** Długość ze schowaną ramą tylną

T026KM Wyposażenie standardowe:

  • Platforma ładunkowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
  • Wzmocniona płyta platformy ładunkowej wyposażona z przodu, z tyłu i na bokach w gniazda do montażu kłonic
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili otwartych i zamkniętych
  • Rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
  • Platforma załadowcza z wyprofilowanymi rantami bocznymi
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, do transportu bel, przednia i tylna
  • Regulowana rama tylna przedłużająca powierzchnię ładunkową
  • Śruby dociskowe ustalające ramę przedłużającą
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach platformy
  • Otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach


T026KM Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Kłonice przednie i tylne, po cztery sztuki do transportu drewna zamiast drabinek oporowych do transportu bel **
  • Kłonice przednie, tylne, po cztery sztuki i boczne po 7 sztuk do transportu drewna zamiast drabinek oporowych do transportu bel **
  • Kłonice przednie i tylne po cztery sztuki do transportu drewna dodatkowo do drabinek oporowych do transportu bel **
  • Kłonice przednie, tylne po cztery sztuki i boczne po 7 sztuk do transportu drewna dodatkowo do drabinek oporowych do transportu bel **
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Skrzynka narzędziowa
  • Boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna )
  • Instalacja hamulcowa kombinowana ( pneumatyczna 2przewod.+hydrauliczna z elektrycznym zaworem zabezp. )
  • Plastikowe błotniki kół przednich i tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • Dwa urządzenia z zapadką, z przodu, do zwijania pasów lub lin zabezpieczających bele
  • Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna, z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
  • Tylny zaczep manualny, sztywny ( ograniczenia techniczne, D=44kN )*
  • Koła z ogumieniem 520/50-17
  • Koło zapasowe (500/50-17 lub 520/50-17) – montaż pod ramą przyczepy (zastosowanie wciągarki),
  • Koło zapasowe luzem (500/50-17 lub 520/50-17)
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

*) zaczep nie spełnia wymaganej siły uciągu do normalnego transportowania drugiej przyczepy, przyczepa nie jest przeznaczona do holowania drugiej przyczepy wg dokumentacji homologacyjnej

**) Kłonice wyposażone w haki do mocowania pasów spinających, wysokość kłonic 1200 mm, szerokość powierzchni ładunkowej pomiędzy kłonicami 2324 mm


PRONAR T028KM


T028KM to uniwersalny produkt przeznaczony głównie do przewozu bel lub kostek słomy lub siana oraz ładunków na paletach lub w skrzynio-paletach, którego najistotniejszą innowacją w konstrukcji w odróżnieniu od poprzednich modeli przyczep belowych są hydraulicznie unoszone ściany boczne zabezpieczające przewożony ładunek. Dodatkowo dzięki możliwości szybkiego montażu specjalnych kłonic na wszystkich bokach przyczepy gwarantuje ona stabilny i bezpieczny transport pociętego lub dłużycowego drewna oraz innych materiałów dłużycowych. Duża powierzchnia ładunkowa przyczepy i jej optymalna ładowność dają możliwość transportu szerokiego wachlarza różnych materiałów i wykorzystania przyczepy nie tylko w rolnictwie.

Dopuszczalna masa całkowita 24000 [kg]
Ładowność 19500 [kg]
Masa własna 4500 [kg]
Powierzchnia ładunkowa 24 [m2]
Długość powierzchni ładunkowej 9900 [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej 2410 [mm]
Wymiary gabarytowe (dł./szer./wys.) 11990 / 2470 / 3040 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1780 [mm]
Wysokość platformy od podłoża 1150 [mm]
Grubość blachy podłogi 3 [mm]
Rozstaw kół 1960 [mm]
Zawieszenie resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia 445/45R19.5
Prędkość konstrukcyjna 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 150/110,2 [KM/kW]

Wyposażenie standardowe:
Platforma ładunkowa z wyprofilowanymi rantami bocznymi
Wzmocniona płyta platformy ładunkowej wyposażona z przodu, z tyłu i na bokach w gniazda do montażu kłonic
Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili otwartych i zamkniętych
Rama podwozia przystosowana do montażu zaczepu tylnego
Platforma załadowcza z wyprofilowanymi rantami bocznymi
Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Drabinki oporowe o zaokrąglonych krawędziach, przednia i tylna, z mocowaniem każdej za pomocą czterech śrub
Regulowana rama tylna przedłużająca powierzchnię ładunkową
Śruby dociskowe ustalające ramę przedłużającą
Otwory przydatne do zaczepiania pasów na brzegach platformy
Otwory przydatne do zaczepiania pasów na drabinkach oporowych
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
Tylne gniazdo elektryczne
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
– system lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich
chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
– kolorystyka malowania zielony RAL6010 PRONAR


Wyposażenie dodatkowe:

  • hydraulicznie unoszone ściany boczne
  • kłonice przednie i tylne, po cztery sztuki do transportu drewna zamiast drabinek oporowych do transportu bel *
  • kłonice przednie, tylne, po cztery sztuki i boczne po 7 sztuk do transportu drewna zamiast drabinek oporowych do transportu bel *
  • kłonice przednie i tylne po cztery sztuki do transportu drewna dodatkowo do drabinek oporowych do transportu bel *
  • kłonice przednie, tylne po cztery sztuki i boczne po 7 sztuk do transportu drewna dodatkowo do drabinek oporowych do transportu bel *
  • dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • skrzynka narzędziowa
  • boczne zabezpieczenia najazdowe wg 89/297/EWG
  • instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • plastikowe błotniki kół przednich i tylnych na ocynkowanych wspornikach
  • koło zapasowe – montaż pod ramą przyczepy (zastosowanie wciągarki),
  • koło zapasowe luzem
  • Koła z ogumieniem 550/45R22.5

*) Kłonice wyposażone w haki do mocowania pasów spinających, wysokość kłonic 1200 mm, szerokość powierzchni ładunkowej pomiędzy kłonicami 2324 mm


PRONAR T024R


Jako jedyny producent oferujemy specjalistyczną przyczepę na gąsienicach przystosowaną do zwózki bel z bardzo podmokłych nadrzecznych łąk i terenów bagiennych. Przyczepa do transportu bel PRONAR T024R to solidny centralnoosiowy pojazd, w którym zastosowano innowacyjne rozwiązanie w postaci bardzo szerokich gąsienic, zamiast typowych kół ogumionych. W przyczepie wózek jezdny stanowi wahliwa rama gąsienicowa wyposażona w dwie gąsienice z gumowymi nakładkami. Dzięki amortyzowanym półosiom i ogumionym kołom prowadzącym gąsienice, przyczepa może również bezpiecznie i stabilnie pokonywać nierówności terenu. Przy tak dynamicznie zmieniającym się klimacie, gdy często łąki są podtopione i trudno jest na nie wjechać konwencjonalnym sprzętem, nic nie sprawdzi się lepiej niż przyczepa PRONAR T024R.

Dopuszczalna masa całkowita: 13000 [kg]
Ładowność: 8000 [kg]
Masa własna: ok. 5000* [kg]
Powierzchnia ładunkowa: 17,4 [m 2]
Długość platformy ładunkowej: 7170 [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej : 2435 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 9290/3680/2955 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej) 1680 [mm]
Grubość blachy podłogi: 3 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1310 [mm]
Rozstaw gąsienic: 2270 [mm]
Szerokość gąsienic: 1400 [mm]
Długość gąsienic: 4040
Zawieszenie: sztywny wahacz podłużny
Obciążenie oka dyszla 1925 [kg]

*masa własna orientacyjna, rzeczywista masa zależy od konstrukcji gąsienic i od wyposażenia

Wyposażenie standardowe:

  • Platforma ładunkowa z płaskimi rantami bocznymi
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
  • Rodzaj dyszla: dyszel uniwersalny, sztywny, do łączenia z górnym lub dolnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Rodzaj podpory dyszla: nożycowa hydrauliczna
  • Drabinki oporowe: przednia i tylna
  • Instalacja oświetlenia 12V z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne zabezpieczenie najazdowe zgodne z 70/221/EWG, z lampami i miejscem na tablicę rejestracyjną
  • Tylne gniazdo elektryczne
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe
  • Kolorystyka malowania zielony RAL6010


Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Tylny zaczep manualny
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
  • Skrzynka narzędziowa


PRONAR TB4


Samozaładowcza przyczepa PRONAR TB4 na zawieszeniu tandem zapewnia bardziej efektywny sposób załadunku i zwożenia z pola bel słomy, siana lub kiszonki. Wyposażona w hydraulicznie podnoszoną platformę ładunkową z przednim urządzeniem zbierająco-załadowczym sterowanym hydraulicznie, przyczepa TB4 umożliwia płynny i bezproblemowy załadunek bel bez wykorzystania dodatkowych podnośników lub ładowaczy. Sztywny, hydraulicznie kierowany dyszel przyczepy TB4 umożliwia łatwy podjazd do bel bez zbędnego manewrowania, co skraca czas załadunku oraz zmniejsza zużycie paliwa w ciągniku.

Dopuszczalna masa całkowita: 10000 [kg]
Ładowność: 7200 [kg]
Masa własna: 2800 [kg]
Powierzchnia ładunkowa: 17,5 [m 2]
Pojemność 12 bel o wymiarach 1200 x 1200 mm
Długość powierzchni ładunkowej: 6910 [mm]
Szerokość powierzchni ładunkowej: 2550 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 8940/2720/1980 [mm]
Wysokość drabinek (od powierzchni ładunkowej): 1060 [mm]
Grubość blachy podłogi: 4 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 930 [mm]
Rozstaw kół: 1900 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 400/60-15,5
Prędkość konstrukcyjna: 30 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 100/73 [KM/kW]


Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Rodzaj zaczepu dyszla: sztywny z okiem Ø40mm
  • Rodzaj zaczepu dyszla: sztywny z zaczepem K80
  • Koło zapasowe 400/60-15,5
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się