Przyczepy dwuosiowe PRONAR

PRONAR T653


Przyczepa PRONAR T653  to dwuosiowa przyczepa rolnicza o ładowności 4000 kg z trójstronnym wywrotem. Model produkowany jest od wielu lat i odznacza się mocną i sprawdzoną konstrukcją. Ciągłe udoskonalanie modelu podnosi jego funkcjonalność i bezpieczeństwo użytkowania. Trójstronny wywrót pozwala na wyładunek materiału z dowolnej strony przyczepy.

Dopuszczalna masa całkowita / ładowność 5950 / 4000 [kg]
Masa własna: 1950  [kg]
Pojemność ładunkowa: 4,1  [m 3]
Długość oraz szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz 4010 oraz 2010/2060 (trapez)  [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/wysokość) 6140/2230/1585  [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 500  [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 3/2  [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 10,0/75-15,3
Prędkość konstrukcyjna: 30  [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 36,4/26,7  [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki): 42/46  [˚]

T653 Wyposażenie standardowe:

  • Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian
  • Płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian
  • Trapezowy kształt skrzyni ładunkowej ( skrzynia rozszerza się o 50mm w kierunku do tyłu )
  • Prostokątna rama podwozia o wysokiej wytrzymałości
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
  • Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
  • Tylny zaczep manualny, sztywny
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
  • Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
  • Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
  • Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
  • Przestrzenie zamknięte profili ścian zabezpieczone spoiną laserową
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010  PRONAR


Wyposażenie opcjonalne:

  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Hamulec ręczny dźwigniowy w wykonaniu umożliwiającym przenoszenie do kabiny ciągnika
  • Plandeka sznurowana ze stelażem
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Koło zapasowe
  • Wieszak koła zapasowego
  • Koła z ogumieniem 11.5/80-15.3
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 8mm
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 30mm
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
  • Koło zapasowe luzem

PRONAR T653/1


Przyczepa PRONAR T653/1 to dwuosiowa przyczepa rolnicza o ładowności 5000 kg z trójstronnym wywrotem. Model produkowany jest od wielu lat i odznacza się mocną i sprawdzoną konstrukcją. Ciągłe udoskonalanie modelu podnosi jego funkcjonalność i bezpieczeństwo użytkowania. Przyczepę T653/1 oparto na uznanej konstrukcji T653, opcjonalnie można ją doposażyć w nadstawy wykonane z ażurowej siatki, tak aby sprawdzała się i przy transporcie roślin zielonkowych. Śrutowanie powierzchni i jej chemicznemu przygotowaniu, a następnie zastosowaniu chemoutwardzalnych dwuskładnikowych materiałów malarskich o wysokiej trwałości i odporności na UV gwarantuje wysoką jakość zabezpieczeń antykorozyjnych.

Dopuszczalna masa całkowita / ładowność 7105 / 5000  [kg]
Masa własna: 2105  [kg]
Pojemność ładunkowa: 8,2  [m 3]
Długość oraz szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 4010 oraz 2010/2060 (trapez)  [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 6140/2230/2130  [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 500+500 (opcja)  [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 4/2  [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 11,5/80-15,3
Prędkość konstrukcyjna: 30  [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 41,6/30,6  [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki): 42/46  [˚]

Dane uwzględniają kompletację przyczepy ze ścianami o wysokości 500+500mm

T653 Wyposażenie standardowe:

  • Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian
  • Płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian
  • Trapezowy kształt skrzyni ładunkowej ( skrzynia rozszerza się o 50mm w kierunku do tyłu )
  • Prostokątna rama podwozia o wysokiej wytrzymałości
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
  • Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
  • Tylny zaczep manualny, sztywny
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
  • Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
  • Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
  • Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
  • Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Błotniki kół tylnych
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
  • Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej


T653/1 Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) :

  • Nadstawy z profili PF500mm, z obrzeżem 70mm,
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Hamulec ręczny dźwigniowy w wykonaniu umożliwiającym przenoszenie do kabiny ciągnika
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
  • Plandeka sznurowana ze stelażem
  • Plandeka rolowana ze stelażem
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • Koło zapasowe
  • Wieszak koła zapasowego
  • Koła z ogumieniem 14.0/65-16
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 8mm, do zamontowania
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 30mm, do zamontowania
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 8mm, zamiast nadstaw PF500
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 30mm, zamiast nadstaw PF500
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR T653/2


Przyczepa PRONAR T653/2 znakomicie sprawdza się zarówno w transporcie materiałów rolnych jak i komunalnych dzięki zastosowaniu najbardziej popularnego w Polsce zawieszenia dwuosiowego. Zapewniające wysoką szczelność wytrzymałe profile ścian oraz płyta podłogowa wykonana z grubej stali umożliwiają bezproblemowy transport zarówno płodów rolnych jak i materiałów komunalnych o masie nie przekraczającej 6 ton. Seryjne wyposażenie przyczepy w wyjścia instalacji hydraulicznej oraz pneumatycznej do drugiej przyczepy, oraz manualny zaczep transportowy, umożliwia łatwe zagregowanie jej z dodatkową przyczepą, zwiększając w ten sposób jej wszechstronność. Błotniki kół tylnych oraz kliny podporowe kół zapewniają bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania przyczepy. Seryjnie montowane okno szybra zsypowego umożliwia doposażenie przyczepy w kołnierz wyładowczy lub przenośnik ślimakowy ułatwiające rozładunek ziarna. Bogate wyposażenie dodatkowe umożliwi dopasowanie przyczepy do własnych potrzeb, zapewniając tym samym możliwość wyboru optymalnej wersji przyczepy w najlepszej cenie.

Dopuszczalna masa całkowita: 8120 [kg]
Ładowność: 6000 [kg]
Masa własna: 2120 [kg]
Pojemność ładunkowa: 8,2 [m3]
Powierzchnia ładunkowa: 8,2 [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 4010 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: trapez: 2010/2060 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 6140/2230/2170 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 500+500 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 4/2 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1120 [mm]
Rozstaw kół: 1600 [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla - [kg]
Rozmiar ogumienia: 11,5/80-15,3
Prędkość konstrukcyjna: 30 [km/h]
System wywrotu: trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 1300mm/8L/160bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 46,8/34,4 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) : 42/46 [˚]


T653/2 Wyposażenie standardowe:

  • Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian
  • Płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian
  • Trapezowy kształt skrzyni ładunkowej ( skrzynia rozszerza się o 50mm w kierunku do tyłu )
  • Prostokątna rama podwozia o wysokiej wytrzymałości
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
  • Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
  • Tylny zaczep manualny, sztywny
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
  • Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
  • Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
  • Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
  • Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Błotniki kół tylnych
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
  • Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej


T653/2 Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) :

  • Nadstawy z profili PF500mm, z obrzeżem 70mm,
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Hamulec ręczny dźwigniowy w wykonaniu umożliwiającym przenoszenie do kabiny ciągnika
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
  • Wykonanie z hamulcem najazdowym
  • Plandeka sznurowana ze stelażem
  • Plandeka rolowana ze stelażem
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • Koło zapasowe
  • Wieszak koła zapasowego
  • Koła z ogumieniem 14.0/65-16
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 8mm, do zamontowania
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 30mm, do zamontowania
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 8mm, zamiast nadstaw PF500
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 30mm, zamiast nadstaw PF500
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczenia kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR PT606


Przyczepa PRONAR PT606 skonstruowana została tak, by sprostać wysokim wymaganiom. Jest uniwersalna, trwała, funkcjonalna i wytrzymała konstrukcyjnie. Doskonale sprawdza się zarówno w rolnictwie, jak i – coraz częściej – w gospodarce komunalnej i w innych gałęziach gospodarki. O uniwersalności przyczepy PRONAR PT606 decyduje wewnętrzna szerokość skrzyni ładunkowej (2,42 m), która umożliwia oprócz transportu typowych materiałów sypkich także załadunek europalet i skrzyniopalet. Konstrukcja ramy podwozia przyczepy PRONAR PT606 oparta jest na wytrzymałych, prostokątnych profilach zamkniętych, które w odróżnieniu od profili otwartych są zdecydowanie bardziej wytrzymałe.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 9500 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 8900 [kg]
Ładowność: 6000 [kg]
Masa własna: 2900 [kg]
Pojemność ładunkowa: 10,1 [m3]
Powierzchnia ładunkowa: 10,1 [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 4190 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz **: 2420 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 500+500 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość): 6390/2550/2200 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 4/2 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1160 [mm]
Rozstaw kół: 1900 [mm]
Obciążenie oka dyszla: - [kg]
Rodzaj zawieszenia: Resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 14.0/65-16 14PR
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
System wywrotu: trójstronny -
Uchwyty ładunkowe (w podłodze): 8 [szt]
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 1540mm/8L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika 46,8/34,4 KM/kW
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) 50/46 [st.]

*) Dane uwzględniają kompletację przyczepy ze ścianami o wysokości w mm 500+500
**) Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

PT606 Wyposażenie standardowe:
– Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian
– Płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian, z ośmioma uchwytami do mocowania ładunku w
zagłębionych kieszeniach podłogi
– Konstrukcja skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
– Prostokątna rama podwozia z profili zamkniętych o wysokiej wytrzymałości
– Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
– Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
– Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
– Hamulec postojowy: ręczny na korbę
– Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
– Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
– Tylne zaczep manualny sztywny oraz tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
– Zawór odcinający hydraulicznej instalacji wywrotu
– Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
– Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
– Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 60mm, wykonanych z
wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z
odkuwanymi zawiasami i zamkami
– Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
– Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
– Błotniki kół tylnych
– Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności UV
– Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
– Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
– Boczne listwy napinane wzmacniające ściany
– Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
– Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


PT606 Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):
– Nadstawy z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 60mm
– Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
– Instalacja hamulcowa hydrauliczna
– Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB z wyjściem na tył,
– Wykonanie z hamulcem najazdowym
– Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
– Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
– Zaczep tylny manualny amortyzowany,
– Zaczep tylny manualny (V. Orlandi)
– Zaczep tylny automatyczny (V. Orlandi)
– Plandeka sznurowana ze stelażem
– Plandeka rolowana ze stelażem
– Balkon na ścianie przedniej
– Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
– Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
– Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, – składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej
30 L/min, *
– Zbiornik na wodę (30 l) z dozownikiem mydła,
– Skrzynka narzędziowa
– Błotniki kół przednich
– Koła 400/60-15,5
– Listwa napinająca nadstawy boczne,
– Brak nadstaw
– Koło zapasowe luzem
– Koło zapasowe 14.0/65-16 – montaż na ścianie przedniej,
– Koło zapasowe 14.0/65-16 – montaż pod ramą przyczepy (zastosowanie wciągarki),
– Koło zapasowe 400/60-15,5 – montaż na ścianie przedniej,
– Koło zapasowe 400/60-15,5 – montaż pod ramą przyczepy (zastosowanie wciągarki),
– Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań
przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
– Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR T672


Przyczepa Pronar T672 przeznaczona jest do transportu płodów rolnych, produktów rolnych, materiałów budowlanych, nawozów mineralnych oraz innych ładunków. Przyczepa ma ładowność 8 ton, wyposażona jest w trójstronny system wywrotu, błotniki kół tylnych, tylny zaczep manualny i szyber zsypowy do ziarna w tylnej ścianie przyczepy. W zależności od potrzeb przyczepę możemy wyposażyć w instalację hamulcową pneumatyczną lub hydrauliczną. W wersji opcjonalnej można doposażyć ją w plandekę ze stelażem, balkon, koło zapasowe, dodatkowe nadstawy, różne rozmiary ogumienia.

Dopuszczalna masa całkowita 10990 [kg]
Ładowność 8000 [kg]
Masa własna 2990 [kg]
Pojemność ładunkowa 9,8 [m3]
Powierzchnia ładunkowa 9,8 [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz 4440 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz trapez: 2190/2240 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 6455 / 2390/2243 [mm]
Wysokość ścian skrzyni 500+500 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany 4/2 [mm]
Wysokość platformy od podłoża 1215 [mm]
Rozstaw kół 1730 [mm]
Zawieszenie resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia 400/60-15,5
Prędkość konstrukcyjna 40 [km/h]
System wywrotu trójstronny
Cylinder teleskopowy
(skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)
1700mm/13L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika 62,4/45,8 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) 50/46 [°]

T672 Wyposażenie standardowe:

  • Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian
  • Płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian
  • Trapezowy kształt skrzyni ładunkowej ( skrzynia rozszerza się o 50mm w kierunku do tyłu )
  • Prostokątna rama podwozia z profili zamkniętych o wysokiej wytrzymałości
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
  • Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
  • Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
  • Tylny zaczep manualny, amortyzowany
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
  • Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
  • Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
  • Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
  • Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
  • Linki spinające ściany
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Błotniki kół tylnych
  • Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej


T672 Wyposażenie dodatkowe ( opcjonalne ) :

  • Nadstawy z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 70mm
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania
  • Tylne złącza instalacji hamulcowej
  • Plandeka rolowana ze stelażem
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Wieszak kola zapasowego
  • Koła z ogumieniem 12.5/80-18
  • Koła z ogumieniem 15.0/70-18
  • Koło zapasowe
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 30mm, zamiast nadstaw PF500
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 8mm, zamiast nadstaw PF500
  • Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PF500mm
  • Sprężyny wspomagające otwieranie ścian bocznych
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR PT608


Przyczepa PRONAR PT608 jest  przyczepą   o skrzyni prostokątnej przystosowanej do przewozu europalet. Wywrotki  znajdują zastosowane  w  transporcie skrzyń z plantacji do przechowalni lub na plac przeładunkowy oraz  transporcie bel o szerokości 1,2m. Odpowiedni  kształt skrzyni sprawia, że oprócz transportu typowych materiałów sypkich można przewozić także wiele innych produktów. Firma Pronar podczas procesu produkcji PT608 korzysta z zaawansowanych technologii profilowania blach i spawania laserowego gwarantując tym  precyzję i dokładność wykonania. PT608 jest przyczepą o  dopuszczalnej masie całkowitej 11 600kg cechującą się mechanizmem trójstronnego wywrotu. W skrzyni ładunkowej można zmieścić  10 europalet. Prędkość konstrukcyjna przyczepy to 40km/h. Standardem jest bogate wyposażenie pojazdu m.in. w wyjścia instalacji pneumatycznej, hydraulicznej i elektrycznej. Kupujący ma do dyspozycji wiele opcji wyposażenia dodatkowego.

Grupa przyczep o szerokości paletowej została wyróżniona przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi w 2012 roku.

Dopuszczalna masa całkowita: 11600 [kg]
Ładowność: 8460 [kg]
Masa własna: 3140 [kg]
Pojemność ładunkowa: 11 [m3]
Powierzchnia ładunkowa: 11 [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 4545 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnętrzna ** 2420 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 6720/2550/2300 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 500+500 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 4/2 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1220 [mm]
Rozstaw kół: 1900 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla - [kg]
Rozmiar ogumienia: 14.0/65 -16
Prędkość konstrukcyjna: 40  km/h
System wywrotu: Trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie 1700mm/13L/200 bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 62,4/45,8 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki): 50/46 [°]

*) Dane uwzględniają kompletację przyczepy ze ścianami o wysokości w mm 500+500
**) Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

PT608, Wyposażenie standardowe:

  • Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian, z centralnym ryglowaniem ścian
  • Konstrukcja skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
  • Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
  • Tylny zaczep manualny, amortyzowany
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
  • Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
  • Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
  • Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 60mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zawiasami i zamkami;
  • Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Błotniki kół tylnych
  • Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Boczne listwy napinane wzmacniające ściany
  • Wzmocniona płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian na obwodzie


PT608, Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  •  Nadstawy z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Balkon, plandeka rolowana ze stelażem
  • Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PF500mm
  • Listwa napinająca nadstawy boczne
  • Rynna do szybra zsypowego
  • Sprężyny wspomagające otwieranie ścian bocznych
  • Koła z ogumieniem 15.0/70 – 18
  • Koła z ogumieniem 12.5/80 – 18
  • Koła z ogumieniem 385/55 R22,5
  • Koła z ogumieniem 385/55 R22,5 opona regenerowana
  • Tylny zaczep automatyczny


PRONAR T672/1


Przyczepa Pronar T672/1 przeznaczona jest do transportu płodów rolnych, produktów rolnych, materiałów budowlanych, nawozów mineralnych oraz innych ładunków. Przyczepa ma ładowność 10 ton, wyposażona jest w trójstronny system wywrotu, błotniki kół tylnych, tylny zaczep manualny i szyber zsypowy do ziarna w tylnej ścianie przyczepy. W zależności od potrzeb przyczepę można wyposażyć w instalację hamulcową pneumatyczną lub hydrauliczną. W wersji opcjonalnej można wybrać wiele doposażeń takich jak: plandeka ze stelażem, balkon, koło zapasowe, dodatkowe nadstawy, różne rozmiary ogumienia.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita

13500 [kg]

Dopuszczalna masa całkowita 13160 [kg]
Ładowność 10000 [kg]
Masa własna 3160 [kg]
Pojemność ładunkowa 11,8 [m3]
Powierzchnia ładunkowa 9,8 [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz 4440 [mm
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz trapez: 2190/2240 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 6455 / 2390/2500 [mm]
Wysokość ścian skrzyni 600+600 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany 5/2,5 [mm]
Wysokość platformy od podłoża 1320 [mm]
Rozstaw kół 1700 [mm]
Rozmiar ogumienia 15,0/70-18
Prędkość konstrukcyjna 30 [km/h]
System wywrotu trójstronny
Cylinder teleskopowy
(skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)
1700mm/13L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika 72,8/53,5 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) 50/46 [°]

 

T672/1 Wyposażenie standardowe:

  • Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian
  • Wzmocniona płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian
  • Trapezowy kształt skrzyni ładunkowej ( skrzynia rozszerza się o 50mm w kierunku do tyłu )
  • Prostokątna rama podwozia z profili zamkniętych o wysokiej wytrzymałości
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
  • Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
  • Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
  • Tylny zaczep manualny, amortyzowany
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
  • Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
  • Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
  • Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF600mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z wykorzystaniem
  • zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
  • Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
  • Linki spinające ściany
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Błotniki kół tylnych
  • Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej


T672/1 Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) :

  • Nadstawy z wysokiej jakości, mocnych, profili PF600mm, z obrzeżem 70mm
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania
  • Plandeka rolowana ze stelażem
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PF600mm
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Wieszak kola zapasowego
  • Sprężyny wspomagające otwieranie ścian bocznych
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 30mm, zamiast nadstaw PF600
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 8mm, zamiast nadstaw PF500
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Koła z ogumieniem 385/55 R22,5
  • Koła z ogumieniem 385/55 R22,5 RE
  • Koła z ogumieniem 500/50-17
  • Koło zapasowe 15,0/70-18
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR PT610


Przyczepa PRONAR PT610 jest  przyczepą o skrzyni prostokątnej przystosowanej do przewozu europalet. Wywrotki  znajdują zastosowane  w  transporcie skrzyń z plantacji do przechowalni lub na plac przeładunkowy oraz  transporcie bel o szerokości 1,2m. Odpowiedni  kształt skrzyni sprawia, że oprócz transportu typowych materiałów sypkich można przewozić także wiele innych produktów. Firma Pronar podczas procesu produkcji PT610 korzysta z zaawansowanych technologii profilowania blach i spawania laserowego gwarantując tym  precyzję i dokładność wykonania. PT610 jest przyczepą o  dopuszczalnej masie całkowitej 14 200kg cechującą się mechanizmem trójstronnego wywrotu. W skrzyni ładunkowej można zmieścić  10 europalet. Prędkość konstrukcyjna przyczepy to 40km/h. Standardem jest bogate wyposażenie pojazdu m.in. w wyjścia instalacji pneumatycznej, hydraulicznej i elektrycznej. Kupujący ma do dyspozycji wiele opcji wyposażenia dodatkowego.

Grupa przyczep o szerokości paletowej została wyróżniona przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi w 2012 roku.

Dopuszczalna masa całkowita: 14200 [kg]
Ładowność: 10290 [kg]
Masa własna: 3910 [kg]
Pojemność ładunkowa: 13,2 [m3]
Powierzchnia ładunkowa: 11 [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 4545 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnętrzna ** 2420** [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 6720/2550/2520 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 600+600 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 5/2,5 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1270 [mm]
Rozstaw kół: 1900 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla - [kg]
Rozmiar ogumienia: 385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna: 40  km/h
System wywrotu: Trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie 1700mm/13L/200 bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 78/57,3 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki): 50/46 [°]

*) Dane uwzględniają kompletację przyczepy ze ścianami o wysokości w mm 500+500
**) Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET


PT610 Wyposażenie standardowe:

  • Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian, z centralnym ryglowaniem ścian;
  • Konstrukcja skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET;
  • Rodzaj ramy podwozia: prostokątna z profili zamkniętych;
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm;
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową;
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa;
  • Osie na 60 km/h;
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą;
  • Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym;
  • Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej;
  • Tylny zaczep manualny amortyzowany;
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy;
  • Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym;
  • Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym;
  • Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF600mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zawiasami i zamkami;
  • Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową;
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej;
  • Boczne listwy napinane wzmacniające ściany;
  • Boczne listwy napinane wzmacniające nadstawy;
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV;
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR;
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR;
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach;
  • Błotniki kół tylnych;
  • Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej;
  • Wzmocniona płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian na obwodzie.


PT610 Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) :

  •  Nadstawy z wysokiej jakości, mocnych, profili PF600mm, z obrzeżem 70mm,
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm;
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm;
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa;
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna;
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania;
  • Balkon, plandeka rolowana ze stelażem;
  • Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PF600mm;
  • Rynna do szybra zsypowego;
  • Sprężyny wspomagające otwieranie ścian bocznych;
  • Koła z ogumieniem 385/55 R22,5;
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5;
  • Koła z ogumieniem 385/55 R22,5 RE;
  • Tylny zaczep automatyczny.


PRONAR T672/2


Przyczepa Pronar 672/2 jest jedną z najpopularniejszych przyczep dwuosiowych o średniej ładowności. Nadstawy zwiększają możliwości ładunkowe przyczepy, dlatego przy masie ładunku 11 ton (własnej jedynie 3,6 tony)  jest doskonałym rozwiązaniem dla rolników posiadających większe gospodarstwa rolne.  System otwierania burt i trzystronnego wywrotu pozwala na bardzo wygodny rozładunek w dowolnym miejscu. Minimalna moc ciągnika, z jakim może być agregowana przyczepa to ok. 70 KM.

Dane techniczne wersji standard*  
Dopuszczalna masa całkowita: 14000  [kg]
Ładowność: 10400  [kg]
Masa własna: 3600  [kg]
Pojemność ładunkowa: 11,8  [m3]
Powierzchnia ładunkowa: 9,8  [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 4440  [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej  wewnątrz: trapez: 2190/2240  [mm]
Wymiary gabarytowe
(długość/szerokość/ wysokość)
6455/2390/2580  [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 600+600(opcja)  [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 5/2,5  [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1345  [mm]
Rozstaw kół: 1700  [mm]
Zawieszenie: resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla -  [kg]
Rozmiar ogumienia: 385/65 R22,5 Regenerowane
Prędkość konstrukcyjna: 40  [km/h]
System wywrotu: trójstronny
Cylinder teleskopowy
(skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)
1700/13L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 78/57,3  [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki): 50/46  [˚]

T672/2 Wyposażenie dodatkowe (opcje):

  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dwuprzewodowa pneumatyczna instalacje hamulcowa z automatycznym regulatorem siły hamowania
  • Plandeka rolowana ze stelażem
  • Balkon
  • Nadstawy z profili PF 600mm, z obrzeżem 70mm
  • Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PRONAR 600mm
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 30mm
  • Rynna do szybra zsypowego
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
  • Sprężyny wspomagające otwieranie ścian bocznych
  • Tylny zaczep automatyczny UNIMAR
  • Tylny zaczep automatyczny RO*AGRI
  • Tylny zaczep automatyczny RO*400A4600
  • Koło zapasowe (luzem) 385/65 R22.5 (15 R22.5) Regenerowane
  • Koło zapasowe (luzem) 385/65 R22.5 (15 R22.5)
  • Koło zapasowe (luzem) 425/65 R22.5


PRONAR PT612


W przyczepie zastosowano skrzynię ładunkową z mocnymi płytami podłogowymi, a wytrzymałe, profilowane ściany są ryglowane centralne. Wyposażona jest w mechanizm trójstronnego. Szyber zsypowy w ścianie tylnej ułatwia rozładunek płodów i materiałów rolniczych, czy sypkich materiałów budowlanych (np. piasek), a odległość między platformą a podłożem (między 1142 mm a 1270 mm) znacząco ułatwia załadunek.  Konstrukcja ramy podwozia oparta jest na wytrzymałych, prostokątnych profilach zamkniętych, co zapewnia wytrzymałość. Prędkość konstrukcyjna przyczepy PRONAR PT612 wynosi 40km/h, do wyboru jest  instalacja hamulcowa pneumatyczna lub hydrauliczna. Zawieszenie, osie, resory paraboliczne oraz oświetlenie zostały tak zaprojektowane, by spełnić wymogi prędkości konstrukcyjnej. Do produkcji użyto materiałów wysokiej jakości, m.in. nowoczesnych dwuskładnikowych powłok lakierniczych. Transport za pomocą przyczep dwuosiowych jest popularny zarówno w rolnictwie, jak i w gospodarce komunalnej.

Grupa przyczep o szerokości paletowej została wyróżniona przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w 2012 roku.

Dopuszczalna masa całkowita: 16300 [kg]
Ładowność: 12000 [kg]
Masa własna: 4200 [kg]
Pojemność ładunkowa: 15,4 [m3]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 4545 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnętrzna: 2420 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość): 6720/2550/2720 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 600 (+800*) [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 5/2,5 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1270 [mm]
Rozstaw kół: 1900 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia: 385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
System wywrotu: trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie): 1980mm/18L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 89/65,7 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki): 50/46 [˚]

*) Dane uwzględniają kompletację przyczepy ze ścianami o wysokości w mm 600+800


Wyposażenie standardowe:

  • Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian
  • Wzmocniona płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian
  • Konstrukcja skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
  • Prostokątna rama podwozia z profili zamkniętych o wysokiej wytrzymałości
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Osie na 60 km/h
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
  • Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
  • Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
  • Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
  • Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF600mm z obrzeżem 60mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii
  • Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Boczne listwy napinane wzmacniające ściany
  • Boczne listwy napinane wzmacniające nadstawy
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Błotniki kół tylnych
  • Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej


Klient może wybrać szeroką gamę wyposażenia dodatkowego, montowanego na życzenie:

  • Nadstawy z wysokiej jakości, mocnych, profili PF800mm z obrzeżem 60mm
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm lub z okiem 50mm
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa, hydrauliczna, pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Plandeka rolowana ze stelażem
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PF600mm
  • Nadstawy z profilu PF600mm zamiast nadstaw PF800mm
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Skrzynka narzędziowa
  • Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
  • Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
  • Sprężyny wspomagające otwieranie ścian bocznych
  • Koła z ogumieniem 385/55 R22,5
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 385/55 R22,5 RE
  • Koło zapasowe luzem
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się



PRONAR T680


Przyczepa PRONAR T680 znakomicie sprawdza się zarówno w transporcie materiałów rolnych jak i komunalnych dzięki zastosowaniu najbardziej popularnego w Polsce zawieszenia dwuosiowego. Zapewniające wysoką szczelność wytrzymałe profile ścian o wysokości 800 mm z seryjnie montowanymi nadstawami 600 mm, oraz płyta podłogowa wykonana z grubej stali umożliwiają bezproblemowy transport zarówno płodów rolnych jak i materiałów komunalnych o masie nie przekraczającej 14 ton. Zwiększenie prędkości maksymalnej przyczepy do 40 km/h przy użyciu osi pozwalających na transport przy prędkości 60 km/h, pozwala na zagregowanie przyczepy z najnowszymi ciągnikami rolniczymi. Błotniki kół tylnych, kliny podporowe kół oraz koło zapasowe umieszczone w koszu pod przyczepę zapewniają bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania przyczepy. Seryjnie montowane okno szybra zsypowego umożliwia doposażenie przyczepy w kołnierz wyładowczy lub przenośnik ślimakowy ułatwiające rozładunek ziarna. Bogate wyposażenie dodatkowe umożliwi dopasowanie przyczepy do własnych potrzeb, zapewniając tym samym możliwość wyboru optymalnej wersji przyczepy w najlepszej cenie.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 20000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 18000* [kg]
Ładowność: 13100** [kg]
Masa własna: 4900 [kg]
Pojemność ładunkowa: 17,2     [m 3]
Powierzchnia ładunkowa: 12,3 [m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 5100 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz*: 2410*** [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 7300/2550/2800 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 800+600 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 5/2,5 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1390 [mm]
Rozstaw kół: 1900 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla - [kg]
Rozmiar ogumienia: 385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
System wywrotu: trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 1980mm/18L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 109,2/80,3 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) : 47/47 [˚]

*Parametr – dopuszczalna masa całkowita – w zależności od ograniczeń prawnych na danym rynku sprzedaży, może się różnić od podanego
** Parametr uzależniony od ograniczeń prawnych na danym rynku oraz od kompletacji, może się różnić od podanego
***Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

T680 Wyposażenie standardowe:
Skrzynia ładunkowa z wahadłowym uniwersalnym systemem otwierania ścian
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
Skrzynia ładunkowa przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej
Ściany z profili PF800mm i nadstawy z profili PF600mm, z obrzeżem 60mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, ze stabilnymi słupkami tylnymi, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
Ściany boczne dzielone przykręcanym do podłogi słupkiem środkowym z linkami spinającymi
Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Dyszel typu V z homologacją, z zaczepem sztywnym, z okiem 40mm, z regulacją wysokości
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa, z wyjściem do drugiej przyczepy
Osie na 60 km/h
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem do drugiej przyczepy
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych – plastikowe
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


T680 Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Wykonanie na 60km/h rolnicze ( wg wymagań niemieckich STVZO ), z instalacją hamulcową pneumatyczną dwuprzewodową z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania, z kołami 385/65R22,5 RE 60km,
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm *
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB)
  • regulatorem siły hamowania
  • Plandeka rolowana ze stelażem z odkładaną rurą centralną i bocznymi rurami podpierającymi
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PF600mm
  • Okno w przedniej nadstawie (340×710 ) z kratką i szybą PLEXII
  • Okno w przedniej nadstawie i przedniej nadstawie środkowej (340×710 )z kratką i szybą PLEXI
  • Przednia nadstawa 600mm z blachy perforowanej z oczkami kwadratowymi 10mm
  • Przednia nadstawa 800mm z blachy perforowanej z oczkami kwadratowymi 10mm
  • Nadstawy z profilu PF800mm zamiast standartowych nadstaw PF600mm
  • Nie dzielone ściany i nadstawy (PF800mm+PF600mm, bez słupka bocznego)
  • Sprężyny wspomagające otwieranie ścian bocznych ( tylko – długich nie dzielonych)
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa lewa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa lewa + prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • Dwa szybry zsypowe do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Trzy szybry zsypowe do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Skrzynka narzędziowa
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
  • Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z prawej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej i prawej strony
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/45 R22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60 R22,5
  • Kosz koła zapasowego tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy , z korbą na wyposażeniu, tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Koło zapasowe
  • Amortyzator spadku ziemniaków w formie zawieszonych pasów gumowych – 2 komplety po 2,3m długości zamontowane do nadstaw ( konieczność wyposażenia przyczepy w nadstawy )
  • Komplet wieszaków ścian do podtrzymania ścian w pozycji częściowo otwartej w celu transportu bel **
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

* Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm nie jest zalecany do zastosowania w przyczepie , nie może mieć zastosowania do wykonania rolniczego na 60km/h, może mieć zastosowanie w szczególnych przypadkach
** Zastosowanie dopuszczalne tylko po drogach wewnętrznych dojazdowych do gruntów rolnych


PRONAR T680H


Przyczepa PRONAR T680H o masie całkowitej 18 ton jest przyczepą rolniczą dwuosiową przystosowaną do transportu płodów i produktów rolnych sypkich oraz produktów w euro – i skrzyniopaletach. Trójstronny wywrót  pozwala na swobodny rozładunek w różnych miejscach. Przyczepa ma hydraulicznie unoszoną boczną ścianę bez słupka środkowego, co daje nieograniczony dostęp do powierzchni ładunkowej. Skrzynia doszczelniona jest uszczelką gumową. Ściana boczna jest ryglowana (lub odryglowywana przed unoszeniem) przy pomocy instalacji hydraulicznej, wyposażonej w system zabezpieczeń, uniemożliwiający otwarcie i utratę ładunku przy nieoczekiwanym rozszczelnieniu się układu. Z prawej strony i z tyłu zastosowano dolne ściany uchylne, pozwalające na wyładunek materiałów sypkich.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 20000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 18000* [kg]
Ładowność: 12980** [kg]
Masa własna: 5020 [kg]
Pojemność ładunkowa: 20,3    [m 3]
Powierzchnia ładunkowa: 12,1 [m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 5020 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 2420*** [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 7300/2550/3070 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 800+900 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 5/2,5 [mm]
Wysokość platformy od podłoża:   1390 [mm]
Rozstaw kół: 1900 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla - [kg]
Rozmiar ogumienia: 385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
System wywrotu: trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 1980mm/18L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 109,2/80,3 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) : 47/47 [˚]

*Parametr – dopuszczalna masa całkowita – w zależności od ograniczeń prawnych na danym rynku sprzedaży, może się różnić od podanego
** Parametr uzależniony od ograniczeń prawnych na danym rynku oraz od kompletacji, może się różnić od podanego
***Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

T680H Wyposażenie standardowe:
Skrzynia ładunkowa ze specjalnym systemem otwierania ścian, z lewą ścianą 1700mm wysokości unoszoną hydraulicznie, z prawą ścianą 800mm uchylną
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
Skrzynia ładunkowa przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
Ściany z uszczelnieniem gumowym, z wysokiej jakości, mocnych, profili PF800mm z obrzeżem 60mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zamkami
Ściana lewa, 1700mm wysokości, z automatycznym ryglowaniem – unoszona hydraulicznie,
Ściana prawa, dolna 800mm z centralnym ryglowaniem – system uchylny
Ściana tylna, dolna 800mm z centralnym ryglowaniem – system uchylny
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Dyszel typu V z homologacją, z zaczepem sztywnym, z okiem 40mm, z regulacją wysokości
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Osie na 60 km/h
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem do drugiej przyczepy
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych – plastikowe
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


T680H Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) :

  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm *
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Plandeka rolowana ze stelażem
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Nadstawy 500mm do zielonki z prawej strony przyczepy
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • Dwa szybry zsypowe do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/45 R22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60 R22,5
  • Kosz koła zapasowego tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy , z korbą na wyposażeniu, tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Koło zapasowe
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
  • Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

* Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm nie jest zalecany do zastosowania w przyczepie, może mieć zastosowanie w szczególnych przypadkach


PRONAR T680P


Przyczepa PRONAR T680P o masie całkowitej 18 ton jest przyczepą rolniczą dwuosiową przystosowaną do transportu płodów i produktów rolnych sypkich oraz produktów w euro – i skrzyniopaletach. Trójstronny wywrót  pozwala na swobodny rozładunek w różnych miejscach oraz znacząco wpływa na funkcjonalność przyczepy. Uchylno – rozwierny system otwierania ściany bocznej pozwala na wygodny załadunek i wyładunek. Ściany skrzyni ładunkowej przyczepy PRONAR T680P wykonane są ze specjalnej oraz wodoodpornej sklejki – wytrzymały oraz lekki materiał odporny na korozję.  W aluminiowych obramowaniach zamontowana jest uszczelka co pozwala na transport materiałów o małej granulacji np. rzepaku.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 20000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 18000* [kg]
Ładowność: 13160** [kg]
Masa własna: 4840 [kg]
Pojemność ładunkowa: 19,5    [m 3]
Powierzchnia ładunkowa: 12,7 [m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 5250 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 2410*** [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 7300/2550/3250 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 1540 [mm]
Materiał ścian: Sklejka wodoodporna
Grubość podłogi/ściany: 5/18 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1390 [mm]
Rozstaw kół: 1900 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla - [kg]
Rozmiar ogumienia: 385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
System wywrotu: trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 1980mm/18L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 109,2/80,3 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) : 47/47 [˚]

*Parametr – dopuszczalna masa całkowita – w zależności od ograniczeń prawnych na danym rynku sprzedaży, może się różnić od podanego
** Parametr uzależniony od ograniczeń prawnych na danym rynku oraz od kompletacji, może się różnić od podanego
***Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

T680P Wyposażenie standardowe:
Skrzynia ładunkowa ze specjalnym systemem otwierania ścian, z lewą ścianą rozwierno – uchylną
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
Skrzynia ładunkowa przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej
Ściany ze sklejki wodoodpornej obustronnie foliowanej gr. 18 mm, z obrzeżem z profili aluminiowych, z uszczelkami gumowymi, z odkuwanymi zamkami
Ściana lewa, ze słupkiem środkowym, nie dzielona, 1540mm wysokości, system rozwierno – uchylny
Ściana prawa, ze słupkiem środkowym, dzielona, 800mm+740mm wysokości, system – uchylny
Ściana tylna, 1540mm wysokości, nie dzielona, 1540mm wysokości, system – uchylny
Stelaż plandeki
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Dyszel typu V z homologacją, z zaczepem sztywnym, z okiem 40mm, z regulacją wysokości
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Osie na 60 km/h
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem do drugiej przyczepy
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych – plastikowe
Boczne oświetlenie obrysowe
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka ścian – sklejki foliowanej – brązowy ciemny


T680P Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm *
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Plandeka rolowana
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Trzy szybry zsypowe do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • System zsypu (blachy boczne i tylne)
  • Skrzynia ładunkowa ze specjalnym systemem otwierania ścian z prawą ścianą portalową ( Ściana prawa, ze słupkiem środkowym, nie dzielona, 1540mm wysokości, system uchylno – rozwierny, Ściana lewa, ze słupkiem środkowym, dzielona, 800mm+740mm wysokości, system – uchylny)
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/45 R22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60 R22,5
  • Kosz koła zapasowego tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy , z korbą na wyposażeniu, tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Koło zapasowe
  • Amortyzator spadku ziemniaków w formie zawieszonych pasów gumowych – 2 komplety po 2,3m długości zamontowane do nadstaw ( konieczność wyposażenia przyczepy w nadstawy )
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
  • Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z prawej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej i prawej strony
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

* Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm nie jest zalecany do zastosowania w przyczepie , może mieć zastosowanie w szczególnych przypadkach


PRONAR T680U


Jedną z najbardziej popularnych przyczep jest T680, ze względu na swą ładowność popularnie nazywana „czternastką”. Jest to uniwersalna przyczepa przystosowana do przewozu zarówno ładunków sypkich, jak i ułożonych na paletach. Podążając za nowymi trendami na rynku przyczep rolniczych Pronar rozpoczął produkcję przyczepy T680U, ze skrzynią ładunkową wyposażoną w wymienne uszczelki. Przyczepa ta przeznaczona jest do przewozu ładunków sypkich o małej granulacji, takich jak np. rzepak, soja. PRONAR T680U jest uzupełnieniem oferty handlowej przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej 18 ton i spełnia coraz wyższe wymagania krajowych oraz zagranicznych odbiorców.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 20000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 18000* [kg]
Ładowność: 13030** [kg]
Masa własna: 4970 [kg]
Pojemność ładunkowa: 17,2     [m 3]
Powierzchnia ładunkowa: 12,3 [m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 5100 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz*: 2410*** [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 7300/2550/2800 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 800+600 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 5/2,5 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1390 [mm]
Rozstaw kół: 1900 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla - [kg]
Rozmiar ogumienia: 385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
System wywrotu: trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 1980mm/18L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 109,2/80,3 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) : 47/47 [˚]

*Parametr – dopuszczalna masa całkowita – w zależności od ograniczeń prawnych na danym rynku sprzedaży, może się różnić od podanego
** Parametr uzależniony od ograniczeń prawnych na danym rynku oraz od kompletacji, może się różnić od podanego
***Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

T680U Wyposażenie standardowe:
Skrzynia ładunkowa z wahadłowym uniwersalnym systemem otwierania ścian, wyposażona w specjalny system uszczelnienia
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
Skrzynia ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej
Wymienne uszczelki gumowe , umieszczone w gniazdach przy płycie podłogowej, z trzech stron podłogi, zapewniające szczelność przyczepy (szczególnie przydatne przy transporcie rzepaku) oraz wymienne przyklejane uszczelki z EPDM na pozostałych połączeniach ścian, nadstaw i płyty podłogowej.
Ściany z profili PF800mm i nadstawy z profili PF600mm, z obrzeżem 60mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, ze stabilnymi słupkami tylnymi, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
Ściany boczne dzielone przykręcanym do podłogi słupkiem środkowym z linkami spinającymi
Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Dyszel typu V z homologacją, z zaczepem sztywnym, z okiem 40mm, z regulacją wysokości
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Osie na 60 km/h
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem do drugiej przyczepy
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych – plastikowe
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


T680U Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Wykonanie na 60km/h rolnicze ( wg wymagań niemieckich STVZO ), z instalacją hamulcową pneumatyczną dwuprzewodową z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania, z kołami 385/65R22,5 RE 60km,
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm *
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Plandeka rolowana ze stelażem z odkładaną rurą centralną i bocznymi rurami podpierającymi
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PF600mm
  • Nadstawy z profilu PF800mm zamiast standartowych nadstaw PF600mm
  • Okno w przedniej nadstawie (340×710 ) z kratką i szybą PLEXII
  • Okno w przedniej nadstawie i przedniej nadstawie środkowej (340×710 )z kratką i szybą PLEXI
  • Przednia nadstawa 600mm z blachy perforowanej z oczkami kwadratowymi 10mm
  • Przednia nadstawa 800mm z blachy perforowanej z oczkami kwadratowymi 10mm
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa lewa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa lewa + prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Skrzynka narzędziowa
  • Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
  • Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z prawej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej i prawej strony
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/45 R22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60 R22,5
  • Kosz koła zapasowego tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy , z korbą na wyposażeniu, tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Koło zapasowe
  • Amortyzator spadku ziemniaków w formie zawieszonych pasów gumowych – 2 komplety po 2,3m długości zamontowane do nadstaw ( konieczność wyposażenia przyczepy w nadstawy )
  • Komplet wieszaków ścian do podtrzymania ścian w pozycji częściowo otwartej w celu transportu bel **
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

*   Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm nie jest zalecany do zastosowania w przyczepie , nie może mieć zastosowania do wykonania rolniczego na 60km/h, może mieć zastosowanie w szczególnych przypadkach

**   Zastosowanie dopuszczalne tylko po drogach wewnętrznych dojazdowych do gruntów rolnych