Przyczepy PRONAR T680, T680H, T680P i T680U - ładowność 13t

PRONAR T680


Przyczepa PRONAR T680 znakomicie sprawdza się zarówno w transporcie materiałów rolnych jak i komunalnych dzięki zastosowaniu najbardziej popularnego w Polsce zawieszenia dwuosiowego. Zapewniające wysoką szczelność wytrzymałe profile ścian o wysokości 800 mm z seryjnie montowanymi nadstawami 600 mm, oraz płyta podłogowa wykonana z grubej stali umożliwiają bezproblemowy transport zarówno płodów rolnych jak i  materiałów komunalnych o masie nie przekraczającej 14 ton. Zwiększenie prędkości maksymalnej przyczepy do 40 km/h przy użyciu osi pozwalających na transport przy prędkości 60 km/h, pozwala na zagregowanie przyczepy z najnowszymi ciągnikami rolniczymi. Błotniki kół tylnych, kliny podporowe kół oraz koło zapasowe umieszczone w koszu pod przyczepę zapewniają bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania przyczepy. Seryjnie montowane okno szybra zsypowego umożliwia doposażenie przyczepy w kołnierz wyładowczy lub przenośnik ślimakowy ułatwiające rozładunek ziarna. Bogate wyposażenie dodatkowe umożliwi dopasowanie przyczepy do własnych potrzeb, zapewniając tym samym możliwość wyboru optymalnej wersji przyczepy w najlepszej cenie.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita20000[kg]
Dopuszczalna masa całkowita:18000*[kg]
Ładowność:13100**[kg]
Masa własna:4900[kg]
Pojemność ładunkowa:17,2    [m 3]
Powierzchnia ładunkowa:12,3[m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz:5100[mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz*:2410***[mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość)7300/2550/2800[mm]
Wysokość ścian skrzyni:800+600[mm]
Grubość blachy podłogi/ściany:5/2,5[mm]
Wysokość platformy od podłoża:1390[mm]
Rozstaw kół:1900[mm]
Zawieszenie:Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla-[kg]
Rozmiar ogumienia:385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna:40[km/h]
System wywrotu:trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)1980mm/18L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika:109,2/80,3[KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) :47/47[˚]

*Parametr – dopuszczalna masa całkowita – w zależności od ograniczeń prawnych na danym rynku sprzedaży, może się różnić od podanego
** Parametr uzależniony od ograniczeń prawnych na danym rynku oraz od kompletacji, może się różnić od podanego
***Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

T680 Wyposażenie standardowe:
Skrzynia ładunkowa z wahadłowym uniwersalnym systemem otwierania ścian
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
Skrzynia ładunkowa przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej
Ściany z profili PF800mm i nadstawy z profili PF600mm, z obrzeżem 60mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, ze stabilnymi słupkami tylnymi, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
Ściany boczne dzielone przykręcanym do podłogi słupkiem środkowym z linkami spinającymi
Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Dyszel typu V z homologacją, z zaczepem sztywnym, z okiem 40mm, z regulacją wysokości
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa, z wyjściem do drugiej przyczepy
Osie na 60 km/h
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem  do drugiej przyczepy
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych – plastikowe
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


T680 Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Wykonanie na 60km/h rolnicze ( wg wymagań niemieckich STVZO ), z instalacją hamulcową pneumatyczną dwuprzewodową z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania, z kołami 385/65R22,5 RE 60km,
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm *
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB)
  • regulatorem siły hamowania
  • Plandeka rolowana ze stelażem z odkładaną rurą centralną i bocznymi rurami podpierającymi
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PF600mm
  • Okno w przedniej nadstawie (340×710 ) z kratką i szybą PLEXII
  • Okno w przedniej nadstawie i przedniej nadstawie środkowej (340×710 )z kratką i szybą PLEXI
  • Przednia nadstawa 600mm z blachy perforowanej z oczkami kwadratowymi 10mm
  • Przednia nadstawa 800mm z blachy perforowanej z oczkami kwadratowymi 10mm
  • Nadstawy z profilu PF800mm zamiast standartowych nadstaw PF600mm
  • Nie dzielone ściany i nadstawy (PF800mm+PF600mm, bez słupka bocznego)
  • Sprężyny wspomagające otwieranie ścian bocznych ( tylko – długich nie dzielonych)
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa lewa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa lewa + prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • Dwa szybry zsypowe do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Trzy szybry zsypowe do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Skrzynka narzędziowa
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
  • Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z prawej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej i prawej strony
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/45 R22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60 R22,5
  • Kosz koła zapasowego tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy , z korbą na wyposażeniu, tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Koło zapasowe
  • Amortyzator spadku ziemniaków w formie zawieszonych pasów gumowych – 2 komplety po 2,3m długości zamontowane do nadstaw ( konieczność wyposażenia przyczepy w nadstawy )
  • Komplet wieszaków ścian do podtrzymania ścian w pozycji częściowo otwartej w celu transportu bel **
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

* Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm nie jest zalecany do zastosowania w przyczepie , nie może mieć zastosowania do wykonania  rolniczego na 60km/h, może mieć zastosowanie w szczególnych przypadkach
** Zastosowanie dopuszczalne tylko po drogach wewnętrznych dojazdowych do gruntów rolnych


PRONAR T680H


Przyczepa PRONAR T680H o masie całkowitej 18 ton jest przyczepą rolniczą dwuosiową przystosowaną do transportu płodów i produktów rolnych sypkich oraz produktów w euro – i skrzyniopaletach. Trójstronny wywrót  pozwala na swobodny rozładunek w różnych miejscach. Przyczepa ma hydraulicznie unoszoną boczną ścianę bez słupka środkowego, co daje nieograniczony dostęp do powierzchni ładunkowej. Skrzynia doszczelniona jest uszczelką gumową. Ściana boczna jest ryglowana (lub odryglowywana przed unoszeniem) przy pomocy instalacji hydraulicznej, wyposażonej w system zabezpieczeń, uniemożliwiający otwarcie i utratę ładunku przy nieoczekiwanym rozszczelnieniu się układu. Z prawej strony i z tyłu zastosowano dolne ściany uchylne, pozwalające na wyładunek materiałów sypkich.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita20000[kg]
Dopuszczalna masa całkowita:18000*[kg]
Ładowność:12980**[kg]
Masa własna:5020[kg]
Pojemność ładunkowa:20,3   [m 3]
Powierzchnia ładunkowa:12,1[m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz:5020[mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz:2420***[mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość)7300/2550/3070[mm]
Wysokość ścian skrzyni:800+900[mm]
Grubość blachy podłogi/ściany:5/2,5[mm]
Wysokość platformy od podłoża:  1390[mm]
Rozstaw kół:1900[mm]
Zawieszenie:Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla-[kg]
Rozmiar ogumienia:385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna:40[km/h]
System wywrotu:trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)1980mm/18L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika:109,2/80,3[KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) :47/47[˚]

*Parametr – dopuszczalna masa całkowita – w zależności od ograniczeń prawnych na danym rynku sprzedaży, może się różnić od podanego
** Parametr uzależniony od ograniczeń prawnych na danym rynku oraz od kompletacji, może się różnić od podanego
***Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

T680H Wyposażenie standardowe:
Skrzynia ładunkowa ze specjalnym systemem otwierania ścian, z lewą ścianą 1700mm wysokości unoszoną hydraulicznie, z prawą ścianą 800mm uchylną
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
Skrzynia ładunkowa przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
Ściany z uszczelnieniem gumowym, z wysokiej jakości, mocnych, profili PF800mm z obrzeżem 60mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zamkami
Ściana lewa, 1700mm wysokości, z automatycznym ryglowaniem – unoszona hydraulicznie,
Ściana prawa, dolna 800mm z centralnym ryglowaniem – system uchylny
Ściana tylna, dolna 800mm z centralnym ryglowaniem – system uchylny
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Dyszel typu V z homologacją, z zaczepem sztywnym, z okiem 40mm, z regulacją wysokości
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Osie na 60 km/h
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem  do drugiej przyczepy
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych – plastikowe
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


T680H Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) :

  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm *
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Plandeka rolowana ze stelażem
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Nadstawy 500mm do zielonki z prawej strony przyczepy
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • Dwa szybry zsypowe do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/45 R22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60 R22,5
  • Kosz koła zapasowego tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy , z korbą na wyposażeniu, tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Koło zapasowe
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
  • Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

* Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm nie jest zalecany do zastosowania w przyczepie, może mieć zastosowanie w szczególnych przypadkach


PRONAR T680P


Przyczepa PRONAR T680P o masie całkowitej 18 ton jest przyczepą rolniczą dwuosiową przystosowaną do transportu płodów i produktów rolnych sypkich oraz produktów w euro – i skrzyniopaletach. Trójstronny wywrót  pozwala na swobodny rozładunek w różnych miejscach oraz znacząco wpływa na funkcjonalność przyczepy. Uchylno – rozwierny system otwierania ściany bocznej pozwala na wygodny załadunek i wyładunek. Ściany skrzyni ładunkowej przyczepy PRONAR T680P wykonane są ze specjalnej oraz wodoodpornej sklejki – wytrzymały oraz lekki materiał odporny na korozję.  W aluminiowych obramowaniach zamontowana jest uszczelka co pozwala na transport materiałów o małej granulacji np. rzepaku.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita20000[kg]
Dopuszczalna masa całkowita:18000*[kg]
Ładowność:13160**[kg]
Masa własna:4840[kg]
Pojemność ładunkowa:19,5   [m 3]
Powierzchnia ładunkowa:12,7[m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz:5250[mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz:2410***[mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość)7300/2550/3250[mm]
Wysokość ścian skrzyni:1540[mm]
Materiał ścian:Sklejka wodoodporna
Grubość podłogi/ściany:5/18[mm]
Wysokość platformy od podłoża:1390[mm]
Rozstaw kół:1900[mm]
Zawieszenie:Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla-[kg]
Rozmiar ogumienia:385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna:40[km/h]
System wywrotu:trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)1980mm/18L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika:109,2/80,3[KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) :47/47[˚]

*Parametr – dopuszczalna masa całkowita – w zależności od ograniczeń prawnych na danym rynku sprzedaży, może się różnić od podanego
** Parametr uzależniony od ograniczeń prawnych na danym rynku oraz od kompletacji, może się różnić od podanego
***Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

T680P Wyposażenie standardowe:
Skrzynia ładunkowa ze specjalnym systemem otwierania ścian, z lewą ścianą rozwierno – uchylną
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
Skrzynia ładunkowa przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej
Ściany ze sklejki wodoodpornej obustronnie foliowanej gr. 18 mm, z obrzeżem z profili aluminiowych, z uszczelkami gumowymi, z odkuwanymi zamkami
Ściana lewa, ze słupkiem środkowym, nie dzielona, 1540mm wysokości, system rozwierno – uchylny
Ściana prawa, ze słupkiem środkowym, dzielona, 800mm+740mm wysokości, system – uchylny
Ściana tylna, 1540mm wysokości, nie dzielona, 1540mm wysokości, system – uchylny
Stelaż plandeki
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Dyszel typu V z homologacją, z zaczepem sztywnym, z okiem 40mm, z regulacją wysokości
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Osie na 60 km/h
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem  do drugiej przyczepy
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych – plastikowe
Boczne oświetlenie obrysowe
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka ścian – sklejki foliowanej – brązowy ciemny


T680P Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm *
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Plandeka rolowana
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Trzy szybry zsypowe do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • System zsypu (blachy boczne i tylne)
  • Skrzynia ładunkowa ze specjalnym systemem otwierania ścian z prawą ścianą portalową ( Ściana prawa, ze słupkiem środkowym, nie dzielona, 1540mm wysokości, system uchylno – rozwierny, Ściana lewa, ze słupkiem środkowym, dzielona, 800mm+740mm wysokości, system – uchylny)
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/45 R22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60 R22,5
  • Kosz koła zapasowego tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy , z korbą na wyposażeniu, tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Koło zapasowe
  • Amortyzator spadku ziemniaków w formie zawieszonych pasów gumowych – 2 komplety po 2,3m długości zamontowane do nadstaw ( konieczność wyposażenia przyczepy w nadstawy )
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
  • Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z prawej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej i prawej strony
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

* Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm nie jest zalecany do zastosowania w przyczepie , może mieć zastosowanie w szczególnych przypadkach


PRONAR T680U


Jedną z najbardziej popularnych przyczep jest T680, ze względu na swą ładowność popularnie nazywana „czternastką”. Jest to uniwersalna przyczepa przystosowana do przewozu zarówno ładunków sypkich, jak i ułożonych na paletach. Podążając za nowymi trendami na rynku przyczep rolniczych Pronar rozpoczął produkcję przyczepy T680U, ze skrzynią ładunkową wyposażoną w wymienne uszczelki. Przyczepa ta przeznaczona jest do przewozu ładunków sypkich o małej granulacji, takich jak np. rzepak, soja. PRONAR T680U jest uzupełnieniem oferty handlowej przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej 18 ton i spełnia coraz wyższe wymagania krajowych oraz zagranicznych odbiorców.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita20000[kg]
Dopuszczalna masa całkowita:18000*[kg]
Ładowność:13030**[kg]
Masa własna:4970[kg]
Pojemność ładunkowa:17,2    [m 3]
Powierzchnia ładunkowa:12,3[m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz:5100[mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz*:2410***[mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość)7300/2550/2800[mm]
Wysokość ścian skrzyni:800+600[mm]
Grubość blachy podłogi/ściany:5/2,5[mm]
Wysokość platformy od podłoża:1390[mm]
Rozstaw kół:1900[mm]
Zawieszenie:Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla-[kg]
Rozmiar ogumienia:385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna:40[km/h]
System wywrotu:trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)1980mm/18L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika:109,2/80,3[KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) :47/47[˚]

*Parametr – dopuszczalna masa całkowita – w zależności od ograniczeń prawnych na danym rynku sprzedaży, może się różnić od podanego
** Parametr uzależniony od ograniczeń prawnych na danym rynku oraz od kompletacji, może się różnić od podanego
***Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

T680U Wyposażenie standardowe:
Skrzynia ładunkowa z wahadłowym uniwersalnym systemem otwierania ścian, wyposażona w specjalny system uszczelnienia
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi amortyzowanymi o optymalnym rozstawie
Skrzynia ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET, ze wzmocnioną płytą podłogową
Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej
Wymienne uszczelki gumowe , umieszczone w gniazdach przy płycie podłogowej, z trzech stron podłogi, zapewniające szczelność przyczepy (szczególnie przydatne przy transporcie rzepaku) oraz wymienne przyklejane uszczelki z EPDM na pozostałych połączeniach ścian, nadstaw i płyty podłogowej.
Ściany z profili PF800mm i nadstawy z profili PF600mm, z obrzeżem 60mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, ze stabilnymi słupkami tylnymi, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
Ściany boczne dzielone przykręcanym do podłogi słupkiem środkowym z linkami spinającymi
Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili ze stali konstrukcyjnej o wysokiej wytrzymałości
Dyszel typu V z homologacją, z zaczepem sztywnym, z okiem 40mm, z regulacją wysokości
Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Osie na 60 km/h
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V, z tylnym gniazdem elektrycznym, z lampami LED, z hermetycznymi połączeniami, z oświetleniem obrysowym
Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty, z grubymi linami zabezpieczającymi, z wyjściem  do drugiej przyczepy
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu z zawiesiem przegubowym
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
Błotniki kół tylnych – plastikowe
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


T680U Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Wykonanie na 60km/h rolnicze ( wg wymagań niemieckich STVZO ), z instalacją hamulcową pneumatyczną dwuprzewodową z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania, z kołami 385/65R22,5 RE 60km,
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm *
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Plandeka rolowana ze stelażem z odkładaną rurą centralną i bocznymi rurami podpierającymi
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Dodatkowe nadstawy środkowe z profilu PF600mm
  • Nadstawy z profilu PF800mm zamiast standartowych nadstaw PF600mm
  • Okno w przedniej nadstawie (340×710 ) z kratką i szybą PLEXII
  • Okno w przedniej nadstawie i przedniej nadstawie środkowej (340×710 )z kratką i szybą PLEXI
  • Przednia nadstawa 600mm z blachy perforowanej z oczkami kwadratowymi 10mm
  • Przednia nadstawa 800mm z blachy perforowanej z oczkami kwadratowymi 10mm
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa lewa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Odkładana rynna zsypowa lewa + prawa na całej długości skrzyni ładunkowej przyczepy
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Skrzynka narzędziowa
  • Dodatkowe plastikowe błotniki tylne – przy kołach przednich
  • Dodatkowe plastikowe błotniki przednie – przy kołach tylnych
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z prawej strony
  • Hydrauliczne wspomaganie otwierania ścian z lewej i prawej strony
  • Koła z ogumieniem 385/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 425/65 R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/45 R22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60 R22,5
  • Kosz koła zapasowego tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Winda koła zapasowego pod ramą przyczepy , z korbą na wyposażeniu, tylko do kół : 385/65 R22,5 i 425/65 R22,5
  • Koło zapasowe
  • Amortyzator spadku ziemniaków w formie zawieszonych pasów gumowych – 2 komplety po 2,3m długości zamontowane do nadstaw ( konieczność wyposażenia przyczepy w nadstawy )
  • Komplet wieszaków ścian do podtrzymania ścian w pozycji częściowo otwartej w celu transportu bel **
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

*   Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm nie jest zalecany do zastosowania w przyczepie , nie może mieć zastosowania do wykonania rolniczego na 60km/h, może mieć zastosowanie w szczególnych przypadkach

**   Zastosowanie dopuszczalne tylko po drogach wewnętrznych dojazdowych do gruntów rolnych