Przyczepy dwuosiowe PRONAR T653/2 i PT606 - ładowność 6t

PRONAR T653/2


Przyczepa PRONAR T653/2 znakomicie sprawdza się zarówno w transporcie materiałów rolnych jak i komunalnych dzięki zastosowaniu najbardziej popularnego w Polsce zawieszenia dwuosiowego. Zapewniające wysoką szczelność wytrzymałe profile ścian oraz płyta podłogowa wykonana z grubej stali umożliwiają bezproblemowy transport zarówno płodów rolnych jak i materiałów komunalnych o masie nie przekraczającej 6 ton. Seryjne wyposażenie przyczepy w wyjścia instalacji hydraulicznej oraz pneumatycznej do drugiej przyczepy, oraz manualny zaczep transportowy, umożliwia łatwe zagregowanie jej z dodatkową przyczepą, zwiększając w ten sposób jej wszechstronność. Błotniki kół tylnych oraz kliny podporowe kół zapewniają bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania przyczepy. Seryjnie montowane okno szybra zsypowego umożliwia doposażenie przyczepy w kołnierz wyładowczy lub przenośnik ślimakowy ułatwiające rozładunek ziarna. Bogate wyposażenie dodatkowe umożliwi dopasowanie przyczepy do własnych potrzeb, zapewniając tym samym możliwość wyboru optymalnej wersji przyczepy w najlepszej cenie.

Dopuszczalna masa całkowita:8120[kg]
Ładowność:6000[kg]
Masa własna:2120[kg]
Pojemność ładunkowa:8,2[m3]
Powierzchnia ładunkowa:8,2[m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz:4010[mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz:trapez: 2010/2060[mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość)6140/2230/2170[mm]
Wysokość ścian skrzyni:500+500[mm]
Grubość blachy podłogi/ściany:4/2[mm]
Wysokość platformy od podłoża:1120[mm]
Rozstaw kół:1600[mm]
Zawieszenie:resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla-[kg]
Rozmiar ogumienia:11,5/80-15,3
Prędkość konstrukcyjna:30[km/h]
System wywrotu:trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)1300mm/8L/160bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika:46,8/34,4[KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) :42/46[˚]


T653/2 Wyposażenie standardowe:

  • Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian
  • Płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian
  • Trapezowy kształt skrzyni ładunkowej ( skrzynia rozszerza się o 50mm w kierunku do tyłu )
  • Prostokątna rama podwozia o wysokiej wytrzymałości
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
  • Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
  • Tylny zaczep manualny, sztywny
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
  • Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
  • Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
  • Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
  • Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Błotniki kół tylnych
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
  • Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej


T653/2 Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) :

  • Nadstawy z profili PF500mm, z obrzeżem 70mm,
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Hamulec ręczny dźwigniowy w wykonaniu umożliwiającym przenoszenie do kabiny ciągnika
  • Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
  • Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
  • Wykonanie z hamulcem najazdowym
  • Plandeka sznurowana ze stelażem
  • Plandeka rolowana ze stelażem
  • Balkon na ścianie przedniej
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej 30 L/min, *
  • Koło zapasowe
  • Wieszak koła zapasowego
  • Koła z ogumieniem 14.0/65-16
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 8mm, do zamontowania
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 30mm, do zamontowania
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 8mm, zamiast nadstaw PF500
  • Nadstawy o wysokości 1000mm z siatki 30mm, zamiast nadstaw PF500
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczenia kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR PT606


Przyczepa PRONAR PT606 skonstruowana została tak, by sprostać wysokim wymaganiom. Jest uniwersalna, trwała, funkcjonalna i wytrzymała konstrukcyjnie. Doskonale sprawdza się zarówno w rolnictwie, jak i – coraz częściej – w gospodarce komunalnej i w innych gałęziach gospodarki. O uniwersalności przyczepy PRONAR PT606 decyduje wewnętrzna szerokość skrzyni ładunkowej (2,42 m), która umożliwia oprócz transportu typowych materiałów sypkich także załadunek europalet i skrzyniopalet. Konstrukcja ramy podwozia przyczepy PRONAR PT606 oparta jest na wytrzymałych, prostokątnych profilach zamkniętych, które w odróżnieniu od profili otwartych są zdecydowanie bardziej wytrzymałe.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita9500[kg]
Dopuszczalna masa całkowita:8900[kg]
Ładowność:6000[kg]
Masa własna:2900[kg]
Pojemność ładunkowa:10,1[m3]
Powierzchnia ładunkowa:10,1[m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz:4190[mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz **:2420[mm]
Wysokość ścian skrzyni:500+500[mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość):6390/2550/2200[mm]
Grubość blachy podłogi/ściany:4/2[mm]
Wysokość platformy od podłoża:1160[mm]
Rozstaw kół:1900[mm]
Obciążenie oka dyszla:-[kg]
Rodzaj zawieszenia:Resory paraboliczne
Rozmiar ogumienia:14.0/65-16 14PR
Prędkość konstrukcyjna:40[km/h]
System wywrotu:trójstronny-
Uchwyty ładunkowe (w podłodze):8[szt]
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)1540mm/8L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika46,8/34,4KM/kW
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki)50/46[st.]

*) Dane uwzględniają kompletację przyczepy ze ścianami o wysokości w mm 500+500
**) Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz przystosowana do transportu EUROPALET

PT606 Wyposażenie standardowe:
– Skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian
– Płyta podłogowa z centralnym ryglowaniem ścian, z ośmioma uchwytami do mocowania ładunku w
zagłębionych kieszeniach podłogi
– Konstrukcja skrzyni ładunkowej przystosowana do transportu EUROPALET
– Prostokątna rama podwozia z profili zamkniętych o wysokiej wytrzymałości
– Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
– Układ kierowania: obrotnica kulkowa z ramą obrotową
– Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
– Hamulec postojowy: ręczny na korbę
– Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
– Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
– Tylne zaczep manualny sztywny oraz tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
– Zawór odcinający hydraulicznej instalacji wywrotu
– Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
– Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
– Ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 60mm, wykonanych z
wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, z
odkuwanymi zawiasami i zamkami
– Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
– Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
– Błotniki kół tylnych
– Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności UV
– Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
– Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
– Boczne listwy napinane wzmacniające ściany
– Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
– Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


PT606 Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):
– Nadstawy z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 60mm
– Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
– Instalacja hamulcowa hydrauliczna
– Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB z wyjściem na tył,
– Wykonanie z hamulcem najazdowym
– Dyszel typu Y z zaczepem sztywnym z okiem 40mm
– Dyszel typu V z zaczepem sztywnym z okiem 50mm
– Zaczep tylny manualny amortyzowany,
– Zaczep tylny manualny (V. Orlandi)
– Zaczep tylny automatyczny (V. Orlandi)
– Plandeka sznurowana ze stelażem
– Plandeka rolowana ze stelażem
– Balkon na ścianie przedniej
– Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
– Rynna zsypowa tylna na całej szerokości przyczepy
– Ślimak wyładowczy do ziarna o wydajności 30 t/h, zamontowany na tylnej ścianie, dwusegmentowy, – składany, z wciągarką mechaniczną, z napędem ślimaka hydraulicznym, z zapotrzebowaniem na olej
30 L/min, *
– Zbiornik na wodę (30 l) z dozownikiem mydła,
– Skrzynka narzędziowa
– Błotniki kół przednich
– Koła 400/60-15,5
– Listwa napinająca nadstawy boczne,
– Brak nadstaw
– Koło zapasowe luzem
– Koło zapasowe 14.0/65-16 – montaż na ścianie przedniej,
– Koło zapasowe 14.0/65-16 – montaż pod ramą przyczepy (zastosowanie wciągarki),
– Koło zapasowe 400/60-15,5 – montaż na ścianie przedniej,
– Koło zapasowe 400/60-15,5 – montaż pod ramą przyczepy (zastosowanie wciągarki),
– Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań
przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
– Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się