Przyczepa jednoosiowa PRONAR T654/1 i T654/2 - ładowność 3,5t

PRONAR T654/1


Przyczepa PRONAR T654/1 jest większym wariantem jednoosiowej bliźniaczki PRONAR T654. Stabilny trzystronny wywrót skrzyni ładunkowej zwiększa funkcjonalność przyczepy. Wytrzymałe profile ram nośnych, oraz wysokiej jakości niezawodne i trwałe osie jezdne wyróżniają produkt firmy PRONAR wśród innych. Trzy i pół tonowa  przyczepa jest doskonałym rozwiązaniem dla małych i średnich gospodarstw rolnych. Może być agregowana z ciągnikami o mocy od 30 KM.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita5500[kg]
Dopuszczalna masa całkowita:4990[kg]
Ładowność:3500[kg]
Masa własna:1490[kg]
Pojemność ładunkowa:6,2[m 3]
Powierzchnia ładunkowa:6,2[m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz:3310[mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz:1860[mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość)4825/2045/2060[mm]
Wysokość ścian skrzyni:500+500[mm]
Grubość blachy podłogi/ściany:3/2[mm]
Wysokość platformy od podłoża:1020[mm]
Rozstaw kół:1500[mm]
Zawieszenie:sztywne
Obciążenie oka dyszla750[kg]
Rozmiar ogumienia:11,5/80-15,3
Prędkość konstrukcyjna:30[km/h]
System wywrotu:trójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)1300mm/8L/160bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika:31,2/23[KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) :50/46[˚]

T654/1 Wyposażenie standardowe wg dokumentacji konstr.:

Skrzynia ładunkowa z wahadłowym uniwersalnym systemem otwierania ścian
System wywrotu trzystronnego skrzyni z przegubami kulowymi tylnymi o optymalnym rozstawie
Centralne ryglowanie przy podłodze ścian bocznych i ściany tylnej
Ściany i nadstawy z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii profilowania blach i spawania laserowego, ze stabilnymi słupkami tylnymi, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
Przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw zabezpieczone spoiną laserową
Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
Rodzaj ramy podwozia: trójkątna z profili otwartych
Rodzaj dyszla: dyszel sztywny do łączenia z dolnymi zaczepami ciągnika
Rodzaj zaczepu dyszla: sztywny z okiem 50mm
Rodzaj podpory dyszla: prosta ze składanym kółkiem stalowym
Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
Postojowy hamulec ręczny z korbą
Instalacja oświetlenia 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym, ograniczającym wywroty
Siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
Podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
System lakierniczy o wysokiej odporności antykorozyjnej z zastosowaniem materiałów malarskich chemoutwardzalnych dwuskładnikowych dających dużą trwałość powłok lakierniczych i odporność na UV
Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
Kolorystyka malowania ścian i nadstaw zielony RAL6010 PRONAR


T654/1 Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne) :

  • Rodzaj dyszla: dyszel sztywny do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: sztywny z okiem 40mm
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Wykonanie z hamulcem najazdowym ( Prędkość konstrukcyjna 25km/h, Dopuszczalna masa całkowita 5500 kg )
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Hamulec ręczny dźwigniowy w wykonaniu umożliwiającym przenoszenie do kabiny ciągnika
  • Wykonanie ze ścianami z profili PF500mm, przystosowanymi do montażu nadstaw, z szybrem zsypowym do ziarna w ścianie tylnej, bez nadstaw
  • Tylny zaczep manualny, sztywny
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • Plandeka sznurowana ze stelażem
  • Komplet wieszaków ścian do podtrzymania ścian w pozycji częściowo otwartej w celu transportu bel *
  • Koła z ogumieniem 12,5/80-15.3
  • Koła z ogumieniem 14.0/65-16
  • Koło zapasowe luzem
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się

*) Zastosowanie dopuszczalne tylko po drogach wewnętrznych dojazdowych do gruntów rolnych


PRONAR T654/2


Przyczepa Pronar T654/2 to jednoosiowa przyczepa z trójstronnym systemem wywrotu. Przeznaczona do transportu wszelkich materiałów znajduje szerokie zastosowanie w rolnictwie (zarówno do transportu kukurydzy, masy zielonej czy roślin okopowych), w sektorze komunalnym (wywóz zanieczyszczeń powstałych w wyniku sprzątania parków, pasów zieleni czy ścieżek rowerowych), w sadownictwie (przewóz skrzyń w sadach pomiędzy rzędami drzew i krzewów) oraz innych sektorach gospodarki.

T654/2 to uniwersalny produkt, który powstał w wyniku modernizacji przyczepy PRONAR T654/1. Zmieniona konstrukcja ramy górnej i dolnej, sprawia, że przyczepa ma masę własną zbliżoną do T654/1 pomimo to ma większą ładowność przy zachowaniu wszystkich podstawowych parametrów wytrzymałości i stabilności. Skrzynia ładunkowa ma uniwersalny systemem otwierania ścian oraz centralne ryglowanie ścian (tył, lewa, prawa). Ściany wykonane są z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm (przestrzenie zamknięte profili łączone są ciągłą spoiną laserową). W skrzyni zastosowano odkuwane zawiasy i zamki, które uniemożliwiają nieoczekiwane otwarcie ścian skrzyni oraz zapewniają szczelność przyczepy, dla każdego rodzaju ładunku. Przyczepa T654/2 ma min. w standardzie centralne ryglowanie ścian (tył, lewa, prawa), mechanizm trójstronnego wywrotu, prostą podporę dyszla ze składanym kółkiem stalowym, szyber zsypowy do ziarna i instalację hamulcową dwuprzewodową. Uniwersalna konstrukcja ramy a daje możliwość przyłączenia dyszla na dolny lub górny zaczep ciągnika i zastosowanie dowolnego zaczepu transportowego. Możliwe jest również zastosowanie dyszla najazdowego. Zastosowane materiały malarskie- chemoutwardzalne dwuskładnikowe dają wysoką odporność i trwałość antykorozyjną oraz odporność na promieniowanie UV.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita6100[kg]
Dopuszczalna masa całkowita6100[kg]
Ładowność4910[kg]
Masa własna1190[kg]
Pojemność ładunkowa3,2[m3]
Powierzchnia ładunkowa6,4[m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz3500[mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz1820[mm]
Wymiary gabarytowe (dł./szer./wys.)4960 / 1990 / 1430[mm]
Wysokość ścian skrzyni500[mm]
Grubość blachy: podłoga/ściany3 / 2[mm]
Wysokość platformy od podłoża890[mm]
Rozstaw kół1400[mm]
Zawieszeniesztywne
Obciążenie oka dyszla1000[kg]
Rozmiar ogumienia11.5/80-15.3
Prędkość konstrukcyjna25[km/h]
System wywrotutrójstronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)1300mm/8ltr./160bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika31,2/23[KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu/ na boki)50/46[°]

Wyposażenie standardowe:
– skrzynia ładunkowa z uniwersalnym systemem otwierania ścian;
– centralne ryglowanie ścian (tył, lewa, prawa)
– rama podwozia trójkątna, spawana z prostokątnych zamkniętych profili stalowych
– uniwersalny dyszel sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
– zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40 do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
– podpora dyszla prosta ze składanym kółkiem stalowym
– instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
– postojowy hamulec ręczny z korbą
– instalacja oświetleniowa żarówkowa, 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
– spiralny przewód przyłączeniowy instalacji oświetleniowej
– instalacja wywrotu z zaworem odcinającym
– siłownik teleskopowy trójstronnego wywrotu skrzyni ładunkowej z zawiesiem przegubowym
– podpora serwisowa skrzyni ładunkowej
– ściany z wysokiej jakości, mocnych, profili PF500mm, z obrzeżem 70mm, wykonanych z profilowanych blach, z odkuwanymi zawiasami i zamkami
– przestrzenie zamknięte profili ścian i nadstaw łączone ciągłą spoiną laserową
– szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
– dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
– materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
– kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
– kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR
– drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej


T654/2 Wyposażenie dodatkowe:

  • zaczep dyszla obrotowy z okiem Ø50, do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
  • instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • instalacja hamulcowa najazdowa, dyszel najazdowy i oś z automatyką cofania
  • hamulec ręczny dźwigniowy „Peitz” w wykonaniu umożliwiającym przenoszenie do kabiny ciągnika
  • nadstawy o wysokości 500mm
  • instalacja oświetleniowa LED, 12V z tylnym gniazdem elektrycznym
  • drabinka umożliwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej
  • prędkość konstrukcyjna 40km/h, (zastosowanie mocniejszych hamulców i opon)
  • tylny zaczep manualny, sztywny
  • rynna zsypowa tylna na szerokości szybra zsypowego
  • koła z ogumieniem 15.0/55-17
  • kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych
  • trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się
  • koło zapasowe luzem