Przyczepy (wozy) przeładowcze PRONAR


Wóz przeładowczy PRONAR T740


Wydajny, ekonomiczny i wytrzymały, oszczędzi czas i pieniądze. Niezbędny nie tylko w gospodarstwach nastawionych na produkcję zboża. Wóz przeładowczy PRONAR T740 to uniwersalna maszyna, służąca do transportu zboża oraz kukurydzy,  odbioru ładunków  od kombajnów i przeładunku do samochodów ciężarowych oraz do załadunku materiału siewnego do siewników. Może być wykorzystywany wszędzie tam, gdzie transport nie może wjechać na pole, a kombajny muszą pokonywać  znaczne odległości, aby opróżnić swoje zbiorniki. Pozwala na ograniczenie strat związanych  z  przestojem kombajnu w sezonie żniw. Elektroniczny system wagowy pozwala na ewidencję wagi przeładowywanego ładunku. Podwozie T740 bazuje na zawieszeniu typu tandem na resorach parabolicznych o rozstawie osi 1810 mm. Skrętna tylna oś ułatwia manewrowanie oraz znacząco zmniejsza zużycie opon.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 25000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 23000 [kg]
Ładowność: 15300 [kg]
Masa własna: 7700 [kg]
Pojemność ładunkowa: 28 [m 3]
Wydajność rozładunku 200-400 [t/h]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 6015 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej  wewnątrz: 2492 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 9142/2900/3645 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 1440+340 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany/nadstaw: 4/4/3 [mm]
Wysokość załadunkowa górnej krawędzi skrzyni od podłoża: 3400 [mm]
Rozstaw kół: 2200 [mm]
Zawieszenie: tandem na resorach parabolicznych z biernym układem skrętu
Obciążenie oka dyszla 3000 [kg]
Rozmiar ogumienia: 700/50-26,5
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 165/121,3 [KM/kW]
Przenośnik ślimakowy hydraulicznie składany: - -
Średnica: 430 [mm]
Długość: 5170 [mm]
Wysokość do krawędzi otworu wysypowego 4550-4850 [mm]

Wyposażenie standardowe:

  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z 6-cio punktowym podparciem
  • Dyszel sztywny, zintegrowany z ramą do łączenia z dolnym zaczepem transportowym ciągnika
  • Zaczep dyszla obrotowy z okiem Ø50mm do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
  • Podpora dyszla teleskopowa z dwustopniową przekładnią
  • Zawieszenie tandem na resorach parabolicznych z rozstawem osi 1810mm, z przednią osią sztywną i tylną kierowaną biernie
  • Hamulce bębnowe o wymiarach 400×140
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa lub dwuprzewodowa lub hydrauliczna
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Dwusegmentowy przenośnik przedni rozkładany hydraulicznie
  • Hydrauliczna blokada bezpieczeństwa mechanizmu rozkładania przenośnika przedniego
  • Profilowane ściany skrzyni z dodatkowymi usztywnieniami i nadstawami 340mm
  • Stelaż plandeki z rusztem linowym
  • Cztery otwory rewizyjne do oczyszczania skrzyni
  • Otwór rewizyjny do oczyszczania skrzyni sterowany hydraulicznie
  • Trzy okna kontrolne poziomu załadunku skrzyni
  • Podwójny przenośnik podłogowy
  • Dwustopniowa regulacja prędkości posuwu przenośników podłogowych
  • Błotniki nad kołami
  • Balkon i składana drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Instalacja oświetlenia 12V
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania zbiornika zielony RAL6010 PRONAR


Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Plandeka rolowana
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania
  • 6-cio punktowy system wagowy z wyświetlaczem LCD
  • Drukarka
  • Elastyczna rura zsypowa
  • Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm do łączenia z dolnym zaczepem kulowym ciągnika
  • Koło zapasowe (luzem) 700/50-26.5
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


Wóz przeładowczy PRONAR T743


Wóz przeładowczy PRONAR T743 jest wydajny, ekonomiczny i wytrzymały, oszczędzi czas i pieniądze. Niezbędny nie tylko w gospodarstwach nastawionych na produkcję zboża.
Wóz przeładowczy PRONAR T743 to uniwersalna maszyna, służąca do transportu zboża oraz kukurydzy,  odbioru ładunków  od kombajnów i przeładunku do samochodów ciężarowych oraz do załadunku materiału siewnego do siewników. Może być wykorzystywany wszędzie tam gdzie transport nie może wjechać na pole, a kombajny muszą pokonywać  znaczne odległości, aby opróżnić swoje zbiorniki. Wóz przeładowczy pozwala na znaczne ograniczenie strat związanych  z  przestojem kombajnu w sezonie żniw. Elektroniczny system wagowy pozwala na ewidencję wagi przeładowywanego ładunku. Podwozie modelu T743 bazuje na zawieszeniu typu tridem na resorach parabolicznych z czynnym układem skrętu o rozstawie osi 1810 mm, z osią środkową sztywną i dwiema osiami kierowanymi czynnie.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 36000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 33000 [kg]
Ładowność: 22700 [kg]
Masa własna: 10300* [kg]
Pojemność ładunkowa: 34 [m 3]
Wydajność rozładunku 200-400 [t/h]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 7265 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej  wewnątrz: 2492 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 10392/2900/3660 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 1440+340 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany/nadstaw: 4/4/3 [mm]
Wysokość załadunkowa górnej krawędzi skrzyni od podłoża: 3415 [mm]
Rozstaw kół: 2200 [mm]
Zawieszenie: tridem na resorach parabolicznych z czynnym układem skrętu
Obciążenie oka dyszla 3000 [kg]
Rozmiar ogumienia: 700/50-26,5
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 220/161,7 [KM/kW]
Przenośnik ślimakowy hydraulicznie składany: - -
Średnica: 430 [mm]
Długość: 5170 [mm]
Wysokość do krawędzi otworu wysypowego 4565-4865 [mm]

Wyposażenie standardowe:

  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z 8-mio punktowym podparciem
  • Dyszel sztywny, zintegrowany z ramą do łączenia z dolnym zaczepem transportowym ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm do łączenia z dolnym kulowym zaczepem ciągnika
  • Podpora dyszla teleskopowa z dwustopniową przekładnią
  • Zawieszenie tridem z rozstawem osi 1810mm, z osią środkową sztywną i dwiema osiami kierowanymi czynnie
  • Instalacja hydrauliczna skrętu z ręczną pompką do napełniania układu
  • System połaczenia układu skrętu z ciągnikiem zgodny z ISO 26402 (przyczepa nie jest wyposażona w układ skrętu ciągnika)
  • Hamulce bębnowe o wymiarach 400×140
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa lub dwuprzewodowa
  • Hamulec postojowy pneumatyczny
  • Dwusegmentowy przenośnik przedni rozkładany hydraulicznie
  • Hydrauliczna blokada bezpieczeństwa mechanizmu rozkładania przenośnika przedniego
  • Profilowane ściany skrzyni z dodatkowymi usztywnieniami i nadstawami 340mm
  • Stelaz plandeki z rusztem linowym
  • Cztery otwory rewizyjne do oczyszczania skrzyni
  • Otwór rewizyjny do oczyszczania skrzyni sterowany hydraulicznie
  • Trzy okna kontrolne poziomu załadunku skrzyni
  • Podwójny przenośnik podłogowy
  • Dwustopniowa regulacja prędkości posuwu przenośników podłogowych
  • Błotniki nad kołami
  • Balkon i składana drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Instalacja oświetlenia 12V
  • Podest wewnątrz skrzyni na całej długości
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania zbiornika zielony RAL6010 PRONAR


Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania
  • 8-mio punktowy system wagowy z wyświetlaczem LCD
  • Drukarka
  • Elastyczna rura zsypowa
  • Plandeka rolowana
  • Koło zapasowe (luzem) 700/50-26.5
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się