Przyczepy skorupowe PRONAR

PRONAR T679


Przyczepa skorupowa T679 ma niezwykle szerokie zastosowanie. Może być  wykorzystywana do transportu materiałów sypkich, zbóż, kukurydzy, zielonej masy silosowej, ale także roślin okopowych. Gładkie wykończenie wnętrza gwarantuje, że przewożone w niej płody rolne nie zostaną uszkodzone. Ponadto takie elementy wyposażenia przyczepy jak nadstawy, hydraulicznie unoszona tylna klapa czy okno zsypowe do ziarna powodują, że praca z nią jest efektywna i wydajna. Model T679 bez wątpienia możemy zaliczyć do konstrukcji trwałych, dzięki czemu nie przysparzając żadnych problemów nawet w trudnych warunkach służyć będzie przez długie lata.


Dopuszczalna masa całkowita:16000[kg]
Ładowność:12000[kg]
Pojemność ładunkowa z nadstawami 580/bez nadstaw:15,8/10,3[m3]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz:4500[mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz:trapez: 2200/2250[mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość)6259/2550/2866[mm]
Wysokość ścian skrzyni:1000+580[mm]
Grubość blachy podłogi i ściany:5 i 4[mm]
Zawieszenie:Resory paraboliczne
Cylinder teleskopowy
(skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)
1980mm/18L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika:83,2/61[KM/kW]
Rozmiar ogumienia:385/65 R22,5 RE


Wyposażenie standardowe T679:

  • Skorupowa skrzynia ładunkowa
  • Ściana tylna podnoszona hydraulicznie
  • Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili
  • Dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Hydrauliczna prosta podpora dyszla z odcinającym zaworem kulowym
  • Zawieszenie tandem na resorach parabolicznych z osiami sztywnymi wyposażonymi w hamulce bębnowe o
  • wymiarach 400×80
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Błotniki plastikowe osłaniające tylne koła
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Instalacja elektryczna z bocznymi światłami obrysowymi i wyjściem na tył
  • Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym i grubymi linami zabezpieczającymi
  • Siłownik teleskopowy wywrotu na zawiesiu przegubowym
  • Uchwyt przewodów hydraulicznych z wieszakiem dla złączek wpinanych do ciągnika
  • Przewody hydrauliczne oznaczone kolorami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia
  • Drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Tylne zabezpieczenie przeciwnajazdowe z homologacją wg dyrektywy 70/221/EWG (zgodne z 2006/20/WE)
  • Nadstawy o wysokości 580mm wykonane z blachy o grubości 2mm
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


Wyposażenie opcjonalne T679:

  • Dyszel sztywny do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40mm do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
  • Hydrauliczna nożycowa podpora dyszla z odcinającym zaworem kulowym
  • Hydrauliczna nożycowa podpora dyszla z ręczną pompką i odcinającym zaworem kulowym
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Rynna zsypowa do ziarna
  • Nadstawy o wysokości 580mm wykonane z blachy o grubości 2mm i z oknem z siatki 30×30 na przedniej nadstawie
  • Zaczep tylny manualny, amortyzowany
  • Zaczep tylny automatyczny
  • Balkon do nadstaw o wysokości 580mm
  • Stelaż z plandeką do nadstaw o wysokości 580mm
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Koła z ogumieniem 385/65R22,5
  • Koła z ogumieniem 425/65R22,5 (16,5R22,5)
  • Koła z ogumieniem 500/60-22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/45-22,5
  • Koło zapasowe luzem
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się



PRONAR T679M


PRONAR T679M to nowość w ofercie przyczep skorupowych Pronar. Przyczepa skorupowa PRONAR T679M to uniwersalny produkt, który powstał w wyniku modernizacji przyczepy PRONAR T679. Zmieniona skrzynia ładunkowa, w której ściana boczna została wykonana z jednego arkusza blachy (brak środkowego żebra), sprawia, że przyczepa ma nowoczesny wygląd i zachowuje wysokie parametry wytrzymałościowe. W standardzie przyczepa wyposażona jest w osłony, które zabezpieczają skrzynię przed zabrudzeniem podczas jazdy, natomiast podczas załadunku czy rozładunku chronią ramę dolną przyczepy. W klapie tylnej T679M zastosowano sprawdzony system zamków zabezpieczających na siłownikach hydraulicznych, który uniemożliwia nieoczekiwane otwarcie klapy oraz zapewnia jej prawidłowy docisk. Dodatkowo montowana w standardzie gumowa uszczelka zapewnia 100% szczelność przyczepy, każdego rodzaju ładunku. Dzięki temu przyczepa PRONAR T679M znajduje szerokie zastosowanie w rolnictwie (zarówno do transportu zboża, kukurydzy, rzepaku, masy zielonej czy roślin okopowych), ale również w budownictwie (transport żwiru czy piachu) i innych sektorach gospodarki. Przyczepa T679M ma bogate wyposażenie standardowe, min. błotniki kół przednich i tylnych, dwuprzewodową pneumatyczną instalację hamulcową, drabinki i stopnie burtowe, duże okno w ścianie przedniej, oświetlenie boczne oraz nożycową podporę dyszla. W Przyczepie T679M zastosowano instalację oświetleniową z lampami LED o dużej żywotności oraz odporności na wilgoć i zanieczyszczenia. Dodatkowo na lampach tylnych standardowo montowane są metalowe kratki zabezpieczające je przed uszkodzeniem.


Dopuszczalna masa całkowita: 16200 [kg]
Ładowność: 12000 [kg]
Masa własna: 4200 [kg]
Pojemność ładunkowa bez nadstaw: 13,2 [m3]
Powierzchnia ładunkowa: 10,4 [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 4800 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: trapez: 2140/2200 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość): 6797/2550/2460 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 1200 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 4/4 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1260 [mm]
Rozstaw kół: 1960 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla 1950 [kg]
Rozmiar ogumienia: 385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
System wywrotu: jednostronny
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie): 1700/13/200 [mm/L/bar]
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 83,2/61 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) : 50 [°]

 

  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z profilowanymi ścianami o wysokości 1200mm
  • Ściana tylna podnoszona hydraulicznie
  • Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili
  • Dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Hydrauliczna nożycowa podpora dyszla z ruchomą stopą i zabezpieczającym zamkiem hydraulicznym
  • Zawieszenie tandem na resorach parabolicznych z osiami sztywnymi wyposażonymi w hamulce bębnowe o wymiarach 400×80
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Tylne zabezpieczenie, z homologacją typu WE, składane
  • Błotniki plastikowe osłaniające tylne i przednie koła oraz metalowa osłona nad kołami
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Instalacja oświetleniowa 12V z bocznymi światłami obrysowymi i wyjściem do drugiej przyczepy
  • Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
  • Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym i grubymi linami zabezpieczającymi
  • Siłownik teleskopowy wywrotu na zawiesiu przegubowym
  • Składana drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Okna na przedniej ścianie skrzyni ładunkowej
  • Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


T679M wyposażenie opcjonalne:

  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40mm do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø50mm do łączenia dolnym zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB) regulatorem siły hamowania
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Rynna zsypowa do ziarna
  • Skrzynka narzędziowa
  • Boczne zabezpieczenia (osłony)
  • Zaczep tylny manualny, amortyzowany
  • Zaczep tylny automatyczny
  • Koła z ogumieniem 385/65R22,5
  • Koła z ogumieniem 385/55R22,5 RE
  • Koła z ogumieniem 385/55R22,5
  • Koła z ogumieniem 500/45-22,5
  • Koło zapasowe luzem
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR T669


Przyczepa PRONAR T669 skorupowa jest przeznaczona do pracy w ciężkich warunkach. Jednolita, szczelna i solidna konstrukcja skrzyni ładunkowej pozwoli na transport nawet drobnego ziarna bez konieczności stosowania dodatkowych uszczelnień. Okno zsypowe w ścianie tylnej ułatwia rozładunek materiałów sypkich oraz daje możliwość zagregowania przyczepy z różnego rodzaju podajnikami i przenośnikami usprawniającymi jej precyzyjny rozładunek. Dodatkowe nadstawy zwiększają objętość ładunkową, która jest szczególnie ważna przy transporcie materiałów o małej gęstości. Układ jezdny Tandem dzięki dodatkowemu obciążeniu tylnej osi ciągnika, powoduje zwiększenie siły uciągowej w trudnych warunkach terenowych. Duża ładowność i jakość to cechy które doceni każdy nabywca.


Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita  21000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita 20000 [kg]
Ładowność 14320 [kg]
Masa własna 5680 [kg]
Pojemność ładunkowa z nadstawami 580/ bez nadstaw 22,7/15 [m3]
Powierzchnia ładunkowa 12,4 [m2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz 5500 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: trapez: 2200/2250 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 7255/2550/3160 [mm]
Wysokość ścian skrzyni 1200+580 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany 5/4 [mm]
Wysokość platformy od podłoża 1435 [mm]
Rozstaw kół 1960 [mm]
Zawieszenie Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla 2 000 [kg]
Rozmiar ogumienia 385/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna 40 [km/h]
System wywrotu jednostronny
Cylinder teleskopowy
(skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie)
2400mm/29L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika 104/76,4 [KM/kW]
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu / na boki) 50 [°]


T669 wyposażenie standardowe:

  • Skorupowa skrzynia ładunkowa
  • Ściana tylna podnoszona hydraulicznie
  • Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili
  • Dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika, resorowany resorami gumowymi
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Hydrauliczna nożycowa podpora dyszla z ruchomą stopą i zabezpieczającym zamkiem hydraulicznym
  • Zawieszenie tandem na resorach parabolicznych z osiami sztywnymi wyposażonymi w hamulce bębnowe o
  • wymiarach 400×120
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Tylne zabezpieczenie, z homologacją typu WE, składane
  • Błotniki plastikowe osłaniające tylne koła
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Instalacja elektryczna 12V z bocznymi światłami obrysowymi i wyjściem na tył
  • Przewód przyłączeniowy, spiralny, instalacji oświetleniowej
  • Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
  • Uchwyt przewodów hydraulicznych z wieszakiem dla złączek wpinanych do ciągnika
  • Przewody hydrauliczne oznaczone kolorami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia
  • Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym i grubymi linami zabezpieczającymi
  • Siłownik teleskopowy wywrotu na zawiesiu przegubowym
  • Składana drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Okna na przedniej ścianie skrzyni ładunkowej
  • Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Nadstawy o wysokości 580mm wykonane z blachy o grubości 2mm, z poprzeczką stabilizującą
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


PRONAR T669/1 wywrot dwustronny


Wysoka ładowność i duża pojemność to cechy, które powodują, że przyczepa PRONAR T669/1 znakomicie spełni oczekiwania wymagających użytkowników. Niezwykle istotnym udogodnieniem jest trapezowaty kształt jej skrzyni, który przyspiesza i usprawnia wyładunek. Model T669/1, oprócz wywrotu tylnego, oferuje możliwość wywrotu na bok, co zwiększa uniwersalność przyczepy. Ponadto, jest ona standardowo wyposażona w wiele innych elementów ułatwiających eksploatację, takich jak np. hydraulicznie unoszona tylna klapa czy drabinka i schodki wewnątrz skrzyni. Jej solidna konstrukcja i precyzyjne wykonanie z wykorzystaniem wytrzymałych materiałów gwarantują niezawodność i trwałość.


Dopuszczalna masa całkowita: 20000 [kg]
Ładowność: 14000 [kg]
Pojemność ładunkowa z nadstawami 580/bez nadstaw: 22,7/15 [m3]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 5500 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: trapez 2200/2250 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 7255/2550/3160 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 1200+580 [mm]
Grubość blachy podłogi i ściany: 5 i 4 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 2400mm/29L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 104/76,4 [KM/kW]
Rozmiar ogumienia: 385/65 R22,5 RE


T669/1 Wyposażenie standardowe:

  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z dwiema centralnie ryglowanymi klapami po prawej stronie z możliwością wywrotu
  • do tyłu i na prawa stronę
  • Ściana tylna podnoszona hydraulicznie
  • Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili
  • Dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika, resorowany resorami gumowymi
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Hydrauliczna nożycowa podpora dyszla z ruchomą stopą i zabezpieczającym zamkiem hydraulicznym
  • Zawieszenie tandem na resorach parabolicznych z osiami sztywnymi wyposażonymi w hamulce bębnowe o
  • wymiarach 400×120
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Tylne zabezpieczenie, z homologacją typu WE, składane
  • Błotniki plastikowe osłaniające tylne koła
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Instalacja elektryczna z bocznymi światłami obrysowymi i wyjściem na tył
  • Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
  • Uchwyt przewodów hydraulicznych z wieszakiem dla złączek wpinanych do ciągnika
  • Przewody hydrauliczne oznaczone kolorami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia
  • Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym i grubymi linami zabezpieczającymi
  • Siłownik teleskopowy wywrotu na zawiesiu przegubowym
  • Składana drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Okna na przedniej ścianie skrzyni ładunkowej
  • Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Nadstawy o wysokości 580mm wykonane z blachy o grubości 2mm, z poprzeczką stabilizującą
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


T669/1 Wyposażenie opcjonalne:

  • Wykonanie z dyszlem 3t, uniwersalnym sztywnym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika,
  • resorowanym resorem stalowym, z podporą teleskopową mechaniczną z przekładnią
  • Wykonanie z dyszlem 3t, uniwersalnym sztywnym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika,
  • resorowanym resorem stalowym, z podporą hydrauliczną składaną
  • Wykonanie z dyszlem 3t, uniwersalnym sztywnym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika,
  • resorowanym resorem stalowym, z podporą hydrauliczną prostą
  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40mm zgodny z DIN11026 do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
  • Oś tylna skrętna biernie kierowana z instalacją hydrauliczną blokady skrętu
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z dwiema centralnie ryglowanymi klapami po lewej stronie z możliwością wywrotu do
  • tyłu i na lewą stronę
  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z centralnie ryglowanymi klapami po lewej i prawej stronie z możliwością wywrotu do tyłu i na boki (lewa, prawa strona)
  • Składane tylne zabezpieczenie przeciwnajazdowe z homologacją wg dyrektywy 70/221/EWG (zgodne z 2006/20/WE)
  • Rynna zsypowa do ziarna
  • Nadstawy o wysokości 580mm wykonane z blachy o grubości 2mm , z oknem z siatki 30mmx30mm na przedniej
  • nadstawie i z płytą stalową zaślepiającą okno, z poprzeczką stabilizującą
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Błotniki plastikowe osłaniające przednie koła
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Skrzynka narzędziowa
  • Balkon do nadstaw o wysokości 580mm
  • Stelaż z plandeką do nadstaw o wysokości 580mm
  • Koła z ogumieniem 385/65R22,5 (15R22,5)
  • Koła z ogumieniem 425/65R22,5 (16,5R22,5)
  • Koła z ogumieniem 445/65R22,5 (18R22,5) RE
  • Koła z ogumieniem 445/65R22,5 (18R22,5)
  • Koła z ogumieniem 500/60-22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/60-22,5
  • Koła z ogumieniem 560/60R22,5
  • Koła z ogumieniem 20,5R22,5(50×20,0R22) RE
  • Koła z ogumieniem 600/50-22,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/50R22,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/55-22.5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koło zapasowe luzem
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez
  • podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR T669/1 wywrót trójstronny


Przyczepa PRONAR T669/1 to średniej wielkości przyczepa skorupowa o ładowności 14 ton. Daje możliwość wyboru między wywrotem do tyłu, na prawo lub lewo, bądź na trzy strony. Trójstronny wywrót pozwala wyładować przyczepę w dowolnym miejscu, bez uciążliwego manewrowania. W przyczepie T669/1 zastosowane zostały osie skrętne i amortyzowany dyszel, co zapewnia komfort pracy oraz trwałość. Istotnym udogodnieniem jest także hydraulicznie unoszona tylna klapa oraz trapezowaty kształt skrzyni, który przyspiesza i usprawnia wyładunek. Opcjonalnie przyczepa T669/1 może być wyposażona w dodatkowe nadstawy skrzyni ładunkowej, co zwiększy jej pojemność do 22,7 m3.


Dopuszczalna masa całkowita: 20000 [kg]
Ładowność: 14000 [kg]
Pojemność ładunkowa z nadstawami 580/bez nadstaw: 22,7/15 [m3]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 5500 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej wewnątrz: trapez 2200/2250 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 7255/2550/3160 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 1200+580 [mm]
Grubość blachy podłogi i ściany: 5 i 4 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Cylinder teleskopowy (skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 2400mm/29L/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 104/76,4 [KM/kW]
Rozmiar ogumienia: 385/65 R22,5 RE


T669/1 wyrót 3-stronny Wyposażenie standardowe:

  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z dwiema centralnie ryglowanymi klapami po prawej stronie z możliwością wywrotu
  • do tyłu i na prawa stronę
  • Ściana tylna podnoszona hydraulicznie
  • Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili
  • Dyszel uniwersalny sztywny do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika, resorowany resorami gumowymi
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Hydrauliczna nożycowa podpora dyszla z ruchomą stopą i zabezpieczającym zamkiem hydraulicznym
  • Zawieszenie tandem na resorach parabolicznych z osiami sztywnymi wyposażonymi w hamulce bębnowe o
  • wymiarach 400×120
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Tylne zabezpieczenie, z homologacją typu WE, składane
  • Błotniki plastikowe osłaniające tylne koła
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Instalacja elektryczna z bocznymi światłami obrysowymi i wyjściem na tył
  • Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
  • Uchwyt przewodów hydraulicznych z wieszakiem dla złączek wpinanych do ciągnika
  • Przewody hydrauliczne oznaczone kolorami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia
  • Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym i grubymi linami zabezpieczającymi
  • Siłownik teleskopowy wywrotu na zawiesiu przegubowym
  • Składana drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Okna na przedniej ścianie skrzyni ładunkowej
  • Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Nadstawy o wysokości 580mm wykonane z blachy o grubości 2mm, z poprzeczką stabilizującą
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


T669/1 wywrót 3-stronny Wyposażenie opcjonalne:

  • Wykonanie z dyszlem 3t, uniwersalnym sztywnym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika,
  • resorowanym resorem stalowym, z podporą teleskopową mechaniczną z przekładnią
  • Wykonanie z dyszlem 3t, uniwersalnym sztywnym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika,
  • resorowanym resorem stalowym, z podporą hydrauliczną składaną
  • Wykonanie z dyszlem 3t, uniwersalnym sztywnym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika,
  • resorowanym resorem stalowym, z podporą hydrauliczną prostą
  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40mm zgodny z DIN11026 do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
  • Oś tylna skrętna biernie kierowana z instalacją hydrauliczną blokady skrętu
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna jednoprzewodowa
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Tylne wyjścia hydrauliki, hamulców, do drugiej przyczepy
  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z dwiema centralnie ryglowanymi klapami po lewej stronie z możliwością wywrotu do
  • tyłu i na lewą stronę
  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z centralnie ryglowanymi klapami po lewej i prawej stronie z możliwością wywrotu do tyłu i na boki (lewa, prawa strona)
  • Składane tylne zabezpieczenie przeciwnajazdowe z homologacją wg dyrektywy 70/221/EWG (zgodne z 2006/20/WE)
  • Rynna zsypowa do ziarna
  • Nadstawy o wysokości 580mm wykonane z blachy o grubości 2mm , z oknem z siatki 30mmx30mm na przedniej
  • nadstawie i z płytą stalową zaślepiającą okno, z poprzeczką stabilizującą
  • Tylny zaczep automatyczny
  • Błotniki plastikowe osłaniające przednie koła
  • Boczne zabezpieczenia (osłony )
  • Skrzynka narzędziowa
  • Balkon do nadstaw o wysokości 580mm
  • Stelaż z plandeką do nadstaw o wysokości 580mm
  • Koła z ogumieniem 385/65R22,5 (15R22,5)
  • Koła z ogumieniem 425/65R22,5 (16,5R22,5)
  • Koła z ogumieniem 445/65R22,5 (18R22,5) RE
  • Koła z ogumieniem 445/65R22,5 (18R22,5)
  • Koła z ogumieniem 500/60-22,5
  • Koła z ogumieniem 500/60R22,5
  • Koła z ogumieniem 550/60-22,5
  • Koła z ogumieniem 560/60R22,5
  • Koła z ogumieniem 20,5R22,5(50×20,0R22) RE
  • Koła z ogumieniem 600/50-22,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/50R22,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/55-22.5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koło zapasowe luzem
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez
  • podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR T700


Przyczepa PRONAR T700 to doskonała przyczepa skorupowa typu tandem. Z racji dużej ładowności jest ona  przeznaczona do pracy w ciężkich warunkach. Cechą wyróżniającą tą przyczepę jest oś skrętna, która znacznie ułatwia manewrowanie. Dla użytkowników istotne jest na pewno wyposażenie przyczepy w resorowany dyszel który przy dużych obciążeniach podnosi komfort pracy rolnika. Tą samą funkcjonalność można przypisać hydraulicznemu podnoszeniu klapy tylnej i automatycznego jej blokowania podczas zamykania. Duża ilość opcjonalnego wyposażenia powoduje, że Nabywca może w łatwy sposób dostosować produkt do własnych potrzeb.


Dopuszczalna masa całkowita (kg) 21000
Ładowność (kg) 14430
Masa własna (kg) 6570
Pojemność ładunkowa (m3) 34,3
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz (mm) 6694
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/wysokość) [mm] 8500/2550/3900
Wysokość ścian skrzyni (mm) 1500+830
Grubość blachy podłogi/ściany (mm) 4/4
Wysokość platformy od podłoża (mm) 1475
Rozstaw kół (mm) 2060
Zawieszenie resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla (kg) 3000
Rozmiar ogumienia 550/60 22,5
Prędkość konstrukcyjna (km/h) 40
System wywrotu jednostronny
Cylinder teleskopowy na zawiesiu przegubowym (ilość członów/skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) [liczba/mm/litr/bar] 5/2990/40/200


T700 wyposażenie standardowe:

  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z profilowanym ścianami o wysokości 1500mm
  • Ściana tylna podnoszona hydraulicznie
  • Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili
  • Uniwersalny dyszel sztywny amortyzowany resorem stalowym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Dyszel resorowany resorem piórowym z regulacją wysokości
  • Podpora dyszla teleskopowa z dwustopniową przekładnią
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Tylne zabezpieczenie, z homologacją typu WE, składane
  • Błotniki plastikowe osłaniające tylne i przednie koła
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Instalacja oświetleniowa 12V z wyjściem do drugiej przyczepy
  • Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
  • Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym i grubymi linami zabezpieczającymi
  • Siłownik teleskopowy wywrotu na zawiesiu przegubowym
  • Przewody hydrauliczne oznaczone kolorami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia
  • Składana drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Okna na przedniej ścianie skrzyni ładunkowej
  • Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


PRONAR T700M


Przyczepa skorupowa T700M to zmodernizowana wersja największej przyczepy tandem w ofercie Pronaru. W tym wydaniu jej dopuszczalna masa całkowita wzrosła o 2 tony do 23 ton, dzięki zastosowaniu  nowego typu zawieszenia i osi z hamulcami o wysokiej nośności. Nowe konstrukcja ściany bocznej powoduje, że środek ciężkości skrzyni ładunkowej – w porównaniu z poprzednią wersją przyczepy – znajduje się niżej. Fakt ten zwiększa znacznie stabilność przyczepy . W klapie tylnej zastosowano system z zamkami zabezpieczającymi na siłownikach hydraulicznych, który gwarantuje zaryglowanie bez możliwości niespodziewanego otwarcia. Wykorzystano także gumową uszczelkę, zapewniającą odpowiednią szczelność skrzyni podczas transportu różnego rodzaju ładunków. Dzięki wszystkim tym innowacjom  jest to najlepiej wyposażona w standardzie przyczepa w naszej ofercie.


Dopuszczalna masa całkowita (kg) 23000
Ładowność (kg) 16040
Masa własna (kg) 6960
Pojemność ładunkowa (m3) 35,1
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz (mm) 6694
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/wysokość) [mm] 8500/2550/3750
Wysokość ścian skrzyni (mm) 1500+800
Grubość blachy podłogi/ściany (mm) 4/4
Wysokość platformy od podłoża (mm) 1325
Rozstaw kół (mm) 2100
Zawieszenie resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla (kg) 3000
Rozmiar ogumienia 445/65 R22,5 RE
Prędkość konstrukcyjna (km/h) 40
System wywrotu jednostronny
Cylinder teleskopowy na zawiesiu przegubowym (ilość członów/skok/zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) [liczba/mm/litr/bar] 5/2990/40/200
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika (KM/kW) 124,8/91,7
Kąt wywrotu skrzyni ładunkowej (do tyłu) [°] 55


T700M wyposażenie standardowe:

  • Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili
  • Uniwersalny dyszel sztywny amortyzowany resorem stalowym do łączenia z dolnym lub górnym
  • zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla obrotowy z okiem Ø50mm
  • Podpora dyszla teleskopowa z dwustopniową przekładnią
  • Zawieszenie tandem na resorach parabolicznych z rozstawem osi 1810mm wyposażonymi w
  • hamulce bębnowe o wymiarach 400×140, z przednią osią sztywną i tylną osią kierowaną biernie
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ręcznym regulatorem siły hamowania
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Składane tylne zabezpieczenie z homologacją wg dyrektywy 70/221/EWG (zgodnie z 2006/20/WE)
  • Błotniki plastikowe osłaniające tylne i przednie koła i górna metalowa osłona wszystkich kół
  • Kliny podporowe kół
  • Instalacja elektryczna z bocznymi światłami obrysowymi i wyjściem na tył
  • Instalacja hydrauliczna wywrotu z automatycznym zaworem odcinającym i grubymi linami
  • zabezpieczającymi
  • Siłownik teleskopowy wywrotu na zawiesiu przegubowym
  • Skorupowa skrzynia ładunkowa z uszczelnieniami gumowymi
  • Składana drabinka i stopnie burtowe ułatwiające dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Okna na przedniej ścianie skrzyni ładunkowej
  • Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem
  • Szyber zsypowy do ziarna w klapie tylnej przystosowany do montażu ślimaka przeładowczego
  • Nadstawy z profili Pronar PF800mm


T700M wyposażenie opcjonalne:

  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40mm
  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø50mm
  • Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm
  • Hydrauliczna prosta łamana podpora dyszla z odcinającym zaworem kulowym
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z automatycznym (ALB) regulatorem siły
  • hamowania
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Wyjście na tył instalacji hamulcowej
  • Koła 600/50R22,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła 600/55-22.5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła 24R20,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła 600/65R23 (22,5R23) RE – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła 600/55-26,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła 700/50-26.5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła 800/45-26,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koło zapasowe luzem
  • Wyjście na tył instalacji: hydraulicznej wywrotu i hamulcowej
  • Rynna zsypowa do ziarna
  • Plandeka ze stelażem i balkonem zwijana na bok
  • Zaczep tylny manualny
  • Zaczep tylny automatyczny Star
  • Zaczep tylny automatyczny Rockinger