Przyczepy z przesuwną ścianą PRONAR


PRONAR T902


Innowacyjny system wyładunku! Pierwsza polska przyczepa, która pozwala na rozładunek towarów poprzez ich przesuwanie ścianą przednią skrzyni ładunkowej. Konstrukcja sprawdzi się i w niskich budynkach, na dużych pochyłościach terenu lub przy silnym wietrze, gdzie nie sprawdzają się standardowe wywrotki. Przyczepa Pronar T902 w przeciwieństwie do swojej siostry Pronar T900 jest przyczepą „krótką”, zbudowaną na osi tandemowej. Jej przednia oś jest sztywna, tylna kierowana co gwarantuje mniejszą zużywalność opon i łatwiejsze manewrowanie pojazdem. Stabilność i wytrzymałość zapewniają zastosowane do budowy podwozia zespawane profile zamknięte. Przyczepę T902 można w bardzo prosty sposób całkowicie opróżnić – w ostatniej fazie wyładunku ściana przesuwna zostaje uniesiona w górę za pomocą pary siłowników hydraulicznych.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 24000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 23000 [kg]
Ładowność: 16000 [kg]
Masa własna: 7000 [kg]
Pojemność ładunkowa: 30,8    [m 3]
Powierzchnia ładunkowa: 16,8 [m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 7100 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej  wewnątrz: 2370 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 9100/2550/3500 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 2000 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 4/4 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1500 [mm]
Rozstaw kół: 2200 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla 3000 [kg]
Rozmiar ogumienia: 550/60-22,5
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
System rozładunku: Przesuwanie + wywrót ściany
Cylinder teleskopowy  (zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 30l/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 124,8/91,7 [KM/kW]
Kąt  wywrotu ściany przesuwnej: 55 [˚]


Wyposażenie standardowe:

  • Skorupowa skrzynia ładunkowa
  • Ściana przesuwna wyposażona w elastomerowe uszczelniacze zapewniające szczelność
  • Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili
  • Uniwersalny dyszel sztywny amortyzowany resorem stalowym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Podpora dyszla teleskopowa z dwustopniową przekładnią
  • Zawieszenie tandem na resorach parabolicznych z rozstawem osi 1810mm, z przednią osią sztywną i tylną osią kierowaną czynnie, hamulce bębnowe o wymiarach 400×140,
  • Osie na 60 km/h
  • Instalacja hydrauliczna skrętu z ręczną pompką do napełniania układu, z dwoma manometrami
  • System połączenia układu skrętu z ciągnikiem zgodny z ISO 26402 (przyczepa nie jest wyposażona w układ skrętu ciągnika)
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa
  • Postojowy hamulec ręczny z korbą
  • Tylne zabezpieczenie, z homologacją typu WE, składane
  • Błotniki plastikowe osłaniające przednie i tylne koła
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Instalacja elektryczna z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
  • Instalacja hydrauliczna przesuwu ściany przedniej z funkcją automatycznego wywrotu o kąt 55° w ostatniej fazie rozładunku
  • Przewody hydrauliczne oznaczone kolorami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia
  • Składana drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Okna na ścianie przesuwnej
  • Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


Dodatkowe, opcjonalne możliwości wyposażenia:

  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40mm do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø50mm do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
  • Hydrauliczne zawieszenie tandem z czterema półresorami stalowymi, z rozstawem osi 1810mm, z przednią osią sztywną i tylną osią kierowaną czynnie, stabilizowane i regulowane hydraulicznie
  • Hydrauliczna składana podpora dyszla z odcinającym zaworem kulowym
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB dla zawieszenia hydraulicznego
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Błotniki plastikowe osłaniające przednie i tylne koła oraz metalowy błotnik osłaniający koła od góry – jeśli szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Hydraulicznie otwierana klapa boczna o wysokości 500mm z automatycznym układem ryglowania z lewej lub prawej strony przyczepy
  • Hydraulicznie otwierane klapy boczne o wysokości 500mm z automatycznym układem ryglowania po obu stronach przyczepy
  • Rynna zsypowa do ziarna
  • Koła z ogumieniem 445/65 R22,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 445/65 R22,5RE – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/50R22,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/55-22.5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 24R20,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/55-26,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 700/50-26.5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 710/45-26.5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koło zapasowe luzem
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się


PRONAR T900


Innowacyjny system wyładunku! Pierwsza polska przyczepa PRONAR T900, która pozwala na rozładunek towarów poprzez ich przesuwanie ścianą przednią skrzyni ładunkowej. Konstrukcja sprawdzi się i w niskich budynkach, na dużych pochyłościach terenu lub przy silnym wietrze, gdzie nie sprawdzają się standardowe wywrotki. Skorupowy kształt skrzyni o pojemności 36m3 i jej solidne wykonanie umożliwia przewóz zarówno materiałów ciężkich (ziemia, żwir) jak i sypkich (zboże i rzepak). Przyczepę T900 można w bardzo prosty sposób całkowicie opróżnić – w ostatniej fazie wyładunku ściana przesuwna zostaje uniesiona w górę za pomocą pary siłowników hydraulicznych. T900 PRONAR to połączenie nowoczesnego wzornictwa i wszechstronności zastosowania.

Technicznie (konstrukcyjnie) dopuszczalna masa całkowita 35000 [kg]
Dopuszczalna masa całkowita: 33000 [kg]
Ładowność: 23500 [kg]
Masa własna: 9500 [kg]
Pojemność ładunkowa: 36,57    [m 3]
Powierzchnia ładunkowa: 19,7 [m 2]
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz: 8320 [mm]
Szerokość skrzyni ładunkowej  wewnątrz: 2370 [mm]
Wymiary gabarytowe (długość/szerokość/ wysokość) 10510/2595/3543 [mm]
Wysokość ścian skrzyni: 2000 [mm]
Grubość blachy podłogi/ściany: 6/4 [mm]
Wysokość platformy od podłoża: 1500 [mm]
Rozstaw kół: 2200 [mm]
Zawieszenie: Resory paraboliczne
Obciążenie oka dyszla 3000 [kg]
Rozmiar ogumienia: 550/60-22,5
Prędkość konstrukcyjna: 40 [km/h]
System rozładunku: Przesuwanie + wywrót ściany
Cylinder teleskopowy (zapotrzebowanie oleju/ciśnienie) 40l/200bar
Minimalne zapotrzebowanie mocy ciągnika: 182/133,8 [KM/kW]
Kąt  wywrotu ściany przesuwnej: 55 [˚]


Wyposażenie standardowe:

  • Skorupowa skrzynia ładunkowa
  • Ściana przesuwna wyposażona w elastomerowe uszczelniacze zapewniające szczelność
  • Rama podwozia spawana z prostokątnych zamkniętych profili wykonanych ze stali S355
  • Uniwersalny dyszel sztywny amortyzowany resorem stalowym do łączenia z dolnym lub górnym zaczepem ciągnika
  • Rodzaj zaczepu dyszla: obrotowy z okiem 50mm
  • Podpora dyszla teleskopowa z dwustopniową przekładnią
  • Zawieszenie tridem na resorach parabolicznych z rozstawem osi 1810mm, z osią środkową sztywną i dwiema osiami kierowanymi czynnie, hamulce bębnowe o wymiarach 400×140
  • Osie na 60 km/h
  • Instalacja hydrauliczna skrętu z ręczną pompką do napełniania układu, z czterema manometrami
  • System połączenia układu skrętu z ciągnikiem zgodny z ISO 26402 (przyczepa nie jest wyposażona w układ skrętu ciągnika)
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa,
  • Hamulec postojowy pneumatyczny
  • Tylne zabezpieczenie, z homologacją typu WE, składane
  • Błotniki plastikowe osłaniające przednie i tylne koła
  • Dwa kliny do kół umieszczone w ocynkowanych kieszeniach
  • Instalacja elektryczna z bocznymi światłami obrysowymi
  • Tylne lampy oświetleniowe z kratkami zabezpieczającymi przed uszkodzeniem
  • Instalacja hydrauliczna przesuwu ściany przedniej z funkcją automatycznego wywrotu o kąt 55º w ostatniej fazie wyładunku
  • Przewody hydrauliczne oznaczone kolorami w celu łatwej identyfikacji ich przeznaczenia
  • Składana drabinka ułatwiająca dostęp do skrzyni ładunkowej
  • Okna na ścianie przesuwnej
  • Hydraulicznie podnoszona klapa tylna z automatycznym dociskiem
  • Szyber zsypowy do ziarna, z blokadą, w ścianie tylnej
  • Materiały malarskie chemoutwardzalne dwuskładnikowe o wysokiej trwałości i odporności na UV
  • Kolorystyka malowania podwozia czerwony RAL3000 PRONAR
  • Kolorystyka malowania ścian zielony RAL6010 PRONAR


Wyposażenie dodatkowe (opcjonalne):

  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø40mm do łączenia z górnym zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny z okiem Ø50mm do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
  • Zaczep dyszla sztywny kulowy K80mm do łączenia z dolnym zaczepem ciągnika
  • Hydrauliczne zawieszenie tridem z sześcioma półresorami stalowymi, z rozstawem osi 1810mm, z osią środkową sztywną i dwiema osiami kierowanymi czynnie, stabilizowane i regulowane hydraulicznie z funkcją podnoszenia przedniej osi
  • Hydrauliczna składana podpora dyszla z odcinającym zaworem kulowym
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB,
  • Instalacja hamulcowa pneumatyczna dwuprzewodowa z ALB dla zawieszenia hydraulicznego
  • Instalacja hamulcowa hydrauliczna
  • Błotniki plastikowe osłaniające przednie i tylne koła oraz metalowy błotnik osłaniający koła od góry – jeśli szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Hydraulicznie otwierana klapa boczna o wysokości 500mm z automatycznym układem ryglowania z lewej lub prawej strony przyczepy
  • Hydraulicznie otwierane klapy boczne o wysokości 500mm z automatycznym układem ryglowania po obu stronach przyczepy
  • Rynna zsypowa do ziarna
  • Nadstawy skrzyni ładunkowej o wys. 500mm ( dzielone 400mm+100mm )
  • Nadstawy skrzyni ładunkowej o wys. 400mm
  • Koła z ogumieniem 445/65R22,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 445/65R22,5RE – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 20,5R22,5(50×20,0R22) RE – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/50R22,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/55-22.5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 24R20,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/65R23 (22,5R23) regenerowane – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 600/55-26,5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 700/50-26.5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koła z ogumieniem 710/45-26.5 – szerokość przyczepy przekracza 2550mm
  • Koło zapasowe luzem
  • Kolorystyka malowania wg systemu oznaczania kolorów RAL CLASSIC do zastosowań przemysłowych, przez podanie napisu RAL CLASSIC i czterech cyfr z palety wzorców
  • Trójkąt wyróżniający pojazdy wolno poruszające się